Sinds gisteren na 3 maanden wilt mijn externe reset drukknop niet meer resetten. Deze zit tussen de ground en de reset pin. Enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Ik gebruik deze reset omdat mijn i2c lcd scherm soms niet goed aanspringt. Door een reset komt dit altijd in orde.
Samenvattend weet je dus nog niet of de reset het wel/niet doet. Een eenvoudige manier om dat uit te zoeken is:
Maak een script dat bijvoorbeeld 3 x AAN/UIT doet op pin 13. Doe dit in de setup() NIET in de loop()
Dan reset in drukken en moet hij weer knipperen. Als hij het doet, dan is de reset heel. Zo niet dan:
Ik weet niet welke Arduino jij hebt.
Er zijn chips waar je de reset pin kunt gebruiken voor iets anders, maar dat gaat dan te koste van die reset functie.
Voor zover ik meen te weten is dat niet zo bij de 328, die op de Uno zit (en ook niet de variant die op de micro, mini, pro mini en nano zitten).
Je kunt testen of je reset echt niet meer werkt.
Dan zoek je op je Arduino de reset pin op, en verbindt die met GND.
Op dat moment moet je Arduino stoppen met werken, en na het losmaken van die verbinding moet de Arduino opnieuw beginnen.
Overigens, als je OLED niet goed wil starten en je dat kunt oplossen door een extra reset, dan kun je ook eens proberen een condensatortje tussen /reset en GND te plaatsen.
Daardoor duurt het opstarten iets langer, en is er een kans dat je OLED wel goed start.
Het kan ook zijn dat er iets niet klopt aan het reset circuit van je OLED, zoals bij de OLEDs die ik heb liggen (klik !).
Als je dezelfde OLED hebt, is het een goed idee die hele thread te lezen, want daar staat veel nuttige informatie in.
De reset pin is meestal ook te gebruiken als een IO pin. Ook de 328P. Echter dan moet je wel thuis zijn in het het zetten van fuses en ik verwacht dat in dit geval niet.
Ik noemde dat, omdat het in dat geval mogelijk is dat bij een fout tijdens programmeren (er hoeft maar 1 bitje om te vallen), dit de oorzaak zou kunnen zijn van TS' probleem.
MAS3:
Ik noemde dat, omdat het in dat geval mogelijk is dat bij een fout tijdens programmeren (er hoeft maar 1 bitje om te vallen), dit de oorzaak zou kunnen zijn van TS' probleem.
Dat weet ik, maar je moet toch van goed huize komen wil je dat veranderen...