arduino resetten bij new project?

stel ik heb een projectje gemaakt en ik wil iets anders maken, dan zit dat oude programma in de arduino. zodra ik deze aansluit op de usb of power dan gaat het programma lopen. Nu heb ik voor een nieuw project een compleet andere opzet met andere componenten, zodra ik dus de arduino aanzet gaat hij het oude programma runnen (dat werkt natuurlijk niet want er zit iets compeet anders op de pinnen aangesloten.) Ik kan me voorstellen dat ik dan de arduino of de componenten sloop? Hoe los ik dat op??

door blink op je arduino opteladen nadat je je project hebt afgetuigd. Met vriendelijke groet Jantje

Bedankt Jantje, ja dat had ik zelf ook bedacht :-) maar dacht dat wel een hele simpele beginners oplossing was ..:-)

Nog sterker je kan volstaan met :

setup(){
}
loop(){
}

En voor hen die met programmers werken kun je de flash gewoon wissen en reprogrammen terwijl de spanning op de feitelijk schakeling gewoon 0 V is. Overigens zou ik zonder meer alleen flashen met de eventuele spanning van alle overige componenten eraf.

Eigenlijk geef je zelf al aan tegen welk probleem je aanloopt. Het gaat dus niet alleen om je flash te clearen, maar het probleem, dat er al een externe configuratie aanhangt die totaal niet spoort met je programma in de chip. Zeker als je meerdere chips hebt liggen op je werkbank, kan het onverwachte resultaten geven :astonished:

Dat is net zoiets als de gaskraan openzetten om te kijken waar het lek zit met een lucifers ... kan goed gaan, maar toch. Of met een High-Voltage tester gaat zoeken naar een kabelprobleem, zonder dat je de gevoelige dure elektronica loskoppelt (eigen ervaring ;) )

Mijn opzet is altijd om in een externe omgeving de chip te laden met het gewenste programma, om vervolgens deze om te zetten naar het actuele ontwerp.

Denk dat je beter dus je volgorde van werken kunt aanpassen, door eerst de chip te programmeren en hierna pas je nieuwe schakeling aan te sluiten op bord.

Denk dat je beter dus je volgorde van werken kunt aanpassen, door eerst de chip te programmeren en hierna pas je nieuwe schakeling aan te sluiten op bord.

Helemaal mee eens. En mocht je toch eens de schakeling al hebben opgebouwd? Hou dan de reset-button ingedrukt terwijl je de spanning er op zet c.q de USB-kabel aansluit. ;)