Arduino seriele poort

Beste vrienden,

Voor een project voor school moeten we een 3D printer bouwen. ( Volgens het principe van de Mendel Prusa)
Nu ben ik momenteel bezig met de aansturing van het geheel.

Ik maak gebruik van de Arduino 2560 en de RAMPS 1.4.

Wanneer ik enkel de Arduino inplug in mijn PC dan krijg ik een signaal en kan ik in de software mijn seriele poort kiezen en software doorsturen naar de Arduino.

Wanneer ik nu de RAMPS op de Arduino plug en ik steek dan de USB in dan kan ik dit niet kiezen.
Ook de LED's op de RAMP gaan niet branden.
Uploaden gaat dan ook niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik verder kan met het project.

Mvg,
Nick

Mij lijkt het op een power probleem. Wat heb je van voeding aangesloten op je Ramps bord?
Een Arduino kan maar 600mA verwerken in totaal en volgens mij trek je hem plat door het Ramps bord erop aan te sluiten.
Let er ook op dat de aarding van verschillende voedingen met mekaar verbonden moeten zijn. Een spannig is relatief en je hebt een vaste referentie nodig over de verschillende voedingen.

Iets meer info over de aansluiting zou handig zijn.

Momenteel heb ik enkel het Arduino bord met de RAMPS verbonden.
Op deze RAMPS zitten mijn stepper drives maar verder niets.

Om het geheel te laten werken kan ik best dan een voeding aansluiten op 12V 5A en op de 12V 11A ( ik dacht dat deze ingangen voorzien waren voor het Heated bed en de Extruder Nozzle.

Op de foto is te zien hoe ik het de 2 op elkaar heb geplaatst.

Dus best dan de voeding aansluiten op bovenstaande klemmen?

Hoi en welkom.

Als je een shield gaat gebruiken (nog meer als je meerdere shields tegelijkertijd gaat gebruiken), moet je altijd even controleren of je geen conflicten kunt krijgen.
Op deze site (klik!) staat beschreven welke pins er allemaal in gebruik zijn.
Dat kan een beetje misleidend zijn, want er zijn verschillende manieren om pins aan te wijzen.
De shield heeft pin nummers 2 en 3 in gebruik.
En pins 2 en 3 zijn digital 0 en 1, maar daarmee ook serieel ontvangen en zenden (in die volgorde).
En daar zit 'm dus de kneep.
De shield blokkeert schijnbaar het dataverkeer, omdat die dezelfde pins gebruikt (voor eindschakelaars op de X as zo te zien).

Dit alles komt er op neer dat je om je Arduino te programmeren (via USB of direct serieel), je de shield moet verwijderen.
Programmeren via de ICSP is schijnbaar wel mogelijk, want pins 20, 21 en 22 lijken volgens die site niet in gebruik te zijn.
Maar dan heb je daar weer een programmer (dat kan ook een andere Arduino zijn) nodig.