Beste arduino experts
Ik ben bezig met een project waar ik hoogstwaarschijnlijk een arduino voor moet gebruiken (dit schets misschien al mijn kennis van de techniek) en heb absoluut geen idee wat ik nodig heb.
Vandaar dat mijn al omvattende vraag is: wat heb ik nodig?
Op het moment heb ik geen arduino en heb ik ook 0 verstand van hoe het werkt waardoor het onderstaande verhaal misschien erg lang is en misschien ontzettend onlogisch gedacht, dus alvast excuus voor het lange verhaal maar ik moet ergens beginnen ![]()
Om het wat duidelijker te maken zal ik hieronder het idee uitleggen en hopelijk zit ik dan bij jullie goed ![]()
In principe komt het neer op het volgende: ik wil een kluis(je) maken waarbij het slot open en dicht gaat via een app op je telefoon.
Bij aansluiten van de telefoon moet een code ingevoerd worden en alleen als die correct is zal de kluis open gaan. (kortom geen sleutel maar een elektronisch slot (systeem))
De connectie van de telefoon naar het slot is in principe niet belangrijk. Dit mag van mij via bluetooth of usb of welke aansluiting dan ook.
Na het kijken van vele youtube filmpjes en het lezen van vele tutorials heb ik besloten dat voor mijn skill level (0) een "slot" op basis van een metalen pin/staaf/arm (vastgemaakt aan een servo) die in een metalen opening schuift het beste en makkelijkste is.
Mijn vraag is dus wat heb ik nodig?
Op het moment heb ik letterlijk niets maar weet ook niet goed wat ik allemaal moet kopen om hiermee te beginnen.
Zoekend naar arduino starter kits kwam ik dit tegen: http://www.conrad.nl/nl/conrad-arduino-startset-046565.html alleen heb vraag me af wat ik nog meer nodig heb... (zoals een arduino compatible servo, bluetooth board, connectors enz enz)
Alvast onwijs bedankt voor alle eventuele hulp en als iemand een betere oplossing heeft voor een slot systeem o.i.d. hoor ik dat ook graag!
(PS: als iemand geïnteresseerd is om meer te weten over het project ik zoek nog enthousiaste mensen die mij met het technische aspect willen helpen)