arduino software 1.6.3 en programmer olimex avr-isp-mk2

Hallo allemaal,

Ik heb pasgeleden een programmer gekocht van Olimex, de AVR-ISP-MK2. Heeft iemand ervaring met de optie "uploaden met programmer" in de ARDUINO SOFTWARE 1.6.3 ?

Ik heb geconstateerd dat deze niet goed werkt met versie 1.6.3, maar wel met de versie 1.0.5. Het wil maar niet lukken om de gecompileerde hex-file te uploaden in het ARDUINO UNO BOARD via de USB-poort. Communicatie errors, zoals bv. time-out.

Wordt dit niet meer ondersteund in versie 1.6.3?

Groetjes Jack.

veel fouten nog in 1.6.3 maar sinds vandaag is er 1.6.4 waar veel bugs uitgehaald zijn

Ah, gelijk gaf de IDE aan dat er een update was. Alleen jammer dat er geen 1.6.4 blijkt te zijn en er dus 1.6.3 gedownload en geinstalleerd werd.

@MAS3 dan doe je het niet goed ,bij mij staat 1.6..4 erop hoor hourly builds LAST UPDATE 21 April 2015 18:36:40 GMT daar de nieuwe pakken

gonnie08: @MAS3 dan doe je het niet goed ,bij mij staat 1.6..4 erop hoor hourly builds LAST UPDATE 21 April 2015 18:36:40 GMT daar de nieuwe pakken

Dat lijkt mij ook heel verstandig als jij je bezig gaat houden met de laatste builds.....

ach ja ,ik kan altijd weer terug naar oude versie :)

arduino 1.6.4

Copia e incolla in c:\MultiWii\arduino-1.6.4\hardware\arduino\avr\programmers.txt

olimex.name=Olimex V2 olimex.communication=serial olimex.protocol=stk500v2 olimex.program.protocol=stk500v2 olimex.program.tool=avrdude olimex.program.extra_params=-P{serial.port}

cosi dovrebbe funzionare :) :)

La lingua Italiana non funziona sul forum Olandese

Ofzo.

grazi, italian works in dutch forum. i like it servo.

Excuse me but I do not speak English
I try to translate it with google translator

arduino 1.6.4

Copy and paste into c:\MultiWii\arduino-1.6.4\hardware\arduino\avr\programmers.txt

olimex.name=Olimex V2
olimex.communication=serial
olimex.protocol=stk500v2
olimex.program.protocol=stk500v2
olimex.program.tool=avrdude
olimex.program.extra_params=-P{serial.port}

so it should work. :o