arduino uno ambilight

hey mensen sorry dat ik het via hier moet vragen
ik zou graag mijn eigen ambilight willen maken de ledstrip is verbonden met mijn arduino uno maar kan geen conectie maken onder xbmc ik werk met windows 7, boblight zijn er mensen die hier iets van kennen dit zou mijn eerste project zijn

Hier vind je een uitleg (klik), maar dat wist je al...

inderdaad maar geraak niet verder zit ergens vast wilt maar niet lukken ook mijn led string wordt maar een deel verlicht

Hoi skipke, welkom.

De informatie die je geeft is een beetje summier.
Dit soort projecten is natuurlijk erg leuk om te maken, maar als je nog niet eerder met dit soort spul hebt gewerkt is het wel een beetje te veel om dat als eerste project te nemen.

Je vertelt dat er geen seriele verbinding tot stand word gebracht.
Hoe weet je dat dat zo is ?
Ik ken dat boblight niet, en heb het dus opgezocht.
Ik heb wat gevonden op "Tweaking4all".
Daar word verteld datje via USB een verbinding moet opbouwen.
Dat gaat alleen maar werken als je dezelfde hardware hebt.
De ene Arduino is namelijk niet de andere "Arduino".
Heb je een originele Arduino, of heb je er eentje die goedkoper is ?
Want een goedkopere USB/serieel chip gebruiken is een van de trucs die gebruikt kunnen worden om wat geld uit te sparen.
Maar dat werkt niet met dezelfde drivers, en het is maar de vraag of jouw XBMC-pc dan de juiste drivers heeft.
En dan ga je dus ook geen verbinding krijgen.
Verder moet je er voor zorgen dat je de juiste poort toewijst, ik heb tot nog toe niet gevonden hoe je dat doet met dat systeem.
Als je XBMC windows gebaseerd is, dan krijgt een alternatieve USB/serieel adapter chip telkens een ander compoortnummer toegewezen als je m in een andere USB poort steekt.
Een FTDI oplossing (die in de originele Arduino zit) heeft dat dus niet.

Dat zijn zomaar wat losse flodders waar je eens naar zou kunnen kijken.
Ik vermoed dat er iets meer informatie van je nodig is als dit je niet verder helpt.