Arduino wordt niet herkend

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een Starter Kit van Arduino one gekocht. Volgens mij geen chineese variant.

Vervolgens alles geinstalleerd.

In de IDE zie ik dat er COM4 wordt toegewezen. En in de lijst van de Boards kan ik alleen
"Arduinio /Genuino Uno" is dat de juiste? Omdat ik de "Arduinio One" heb.

Als ik vervolgens iets wil uploaden krijg ik de volgende fout:

Arduino: 1.8.2 (Windows 10), Board:"Arduino/Genuino Uno"

De schets gebruikt 726 bytes (2%) programma-opslagruimte. Maximum is 32256 bytes.
Globale variabelen gebruiken 9 bytes (0%) van het dynamisch geheugen. Resteren 2039 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 2048 bytes.
avrdude: ser_open(): can't open device "\.\COM1": Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Probleem bij het uploaden naar het board. Zie http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload voor suggesties.
This report would have more information with
"Show verbose output during compilation"
option enabled in File -> Preferences.

Ik heb op het forum gezocht naar deze foutmelding, en kwam wel wat resultaten tegen alleen dit betrof de chinese varianten.

Kan en wil iemand mij op weg helpen??

Met vriendelijke groet,

Jelle

Geef ff de link waar je hem gekocht hebt.
En heb je wel de juiste poort geselecteerd in de IDE? Oftewel hangt jouw Arduino daadwerkelijk aan COM1?

Wat is een "Arduino One"; dat klinkt als een clone :wink:

De IDE toont alle COM poorten; als COM1 en COM4 al bestaan voordat je de Uno aansluit worden deze getoond en dat zijn in dat geval de verkeerde poorten. Als COM4 niet bestond voordat je de Uno aansloot en daarna wel moet je deze kiezen in de IDE.

Hoi jelleruben (the Dutch guy who just started with Arduino), welkom.

Ik zie wel vaker dat er overdreven word als er vertalingen gemaakt worden.
Als je 'm besteld hebt via een site die op 1 of andere manier een vertaling gedaan heeft (zoals de ongelooflijk irritante google translate plugin die je zonder er om te vragen kan krijgen).
Dan word de naam Uno dus vertaald naar het woord "een" of one.

Ik vraag me af wat je zag in de IDE, want de IDE wijst helemaal niets toe.
Als je Apparaatbeheer bedoelt, dan zie je wel wat windows toewijst.
Het is niet zo heel lastig; verwijder de USB verbinding naar je Arduino product, en open het configuratiescherm (druk op de windows toets en tegelijk op de pause|break toets), en ga naar Apparaatbeheer.
Als het er bij staat, klik dan op het pijltje bij "Poorten (COM & LPT), zodat dat item uitklapt.
Kijk welke COM poorten er getoond worden (bij de meeste PC's is dat COM1).
Herstel nu de USB verbinding met de Arduino, en kijk wat er ineens bij verschijnt.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat COM4 is.

Start hierna de IDE pas op, en dan zul je zien dat je Arduino's COM port word vermeld in de lijst.
Je moet zelf het juiste model Arduino, en de correcte poort waarop die is aangesloten uitkiezen.

Ik zelf heb hier minstens 2 Arduino varianten die altijd zijn verbonden, en dan nog regelmatig een andere als ik daar me wil spelen.
Dus ik moet steeds in de gaten houden dat ik met de juiste instellingen zit te werken, anders gaat het nog heel interessant worden.
Het kan echt goed fout gaan (je wil echt geen verkeerde sketch in een Arduino zetten die niet degene is die is gekozen, ook al moet je daar wel heel goed je best voor doen).
Maar ik heb genoeg speeltjes om ook dat weer op te kunnen lossen.

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb deze kit gekocht

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=475630
(een bekende elektronica winkel hier in Groningen).

In de IDE zag ik dat de Arduino gekoppeld is aan COM4 en zag het ook terug in de Apparatenbeheer.

Er was iets niet goed gegaan met de driver die geïnstalleerd was. Want heb het opnieuw gedaan en het werkt nu wel.

Maar de reacties die jullie hebben gegeven, heeft mij zeker geholpen, bedankt daarvoor.

En ja mijn eerste simpele projectje is een feit.