Atmega pwm translator

Hallo,

ich baue zur zeit an einem Nano Hexacopter der mit 6 6x20mm Corless Bürsten motoren betrieben werden soll.

Als Flugsteuerung habe ich einen Pro Mini und ein MPU6050 Breakout gewählt.

Fein dachte ich mir, ist ja einfach, da Multiwii ja das pwm Signal auch so ausgeben kann das man die 6 Mosfets "direkt" ansteuern kann.

Leider kann Multiwii das aber nur für 4 Motoren. Da ich aber überhaupt nicht fit bin was die tiefere programmierung an geht, komme ich da schonmal nicht weiter (vielleicht kann mir an dem Punkt ja schon jemand helfen)

Dann kam die überlegung auf 6 winzige esc´s zu bauen (Attiny13 + Mosfet), aber wäre es nicht auch möglich und sogar auch einfacher einen einzelnen 168pa (hätte ich noch hier liegen) quasi als six in one "übersetzer" zu benutzen?

Es müsste praktisch nur das pwm signal das der pro mini ausgibt (in der Hexacopter konfiguration kann er das nur für brushless esc´s) in passendes pwm für die Mosfets übersetzen.

Ist sowas möglich?

Danke schonmal für die Hilfe

Gruß Patrick

Hello,

Im building on a nano Hexacopter with 6 6x20mm Corless brushed motors.

As flight control I have chosen a Pro Mini and a MPU6050 breakout.

Fine, I thought, is indeed simple because Multiwii can output the pwm signal to control the 6 Mosfets "directly".

Unfortunately, the Multiwii can only handle 4 engines. But since I am not fit what the deeper programming i stuck there (maybe someone can help me at this point already)

Then came the idea to build 6 tiny esc's (ATtiny13 + VRM), but would it not be possible and even easier to select an single 168pa + six N-Fets (i have one naked here) as a six in one "translator"?

It must practically only translate the pwm signal from the pro mini outputs (in the configuration Hexacopter it can only do pwm for brushless esc's) into appropriate pwm for the Mosfets.

Is something like this possible?

Thanks for the help

Greeting Patrick

Might be simpler and cheaper to buy a Micro Clone (that breaks out arduino pin 5,6,9,10,11,13) as I think they can handle 6 channels.

Leider will Multiwii auch bei den 32u4 nicht mehr als 4 Motoren zulassen, hatte ich an meinem HK Miniquad getestet.

Da müsste der code auch angepasst werden.

Der Pro Mini hat aber doch auch 6 PWM out eder irre ich mich?

Unfortunately Multiwii will allso not allow more than 4 engines with the 32u4, i tested it with my HK Miniquad.

Because the code would have to be adapted.

But the Pro Mini 328p also has 6 PWM outs or am I wrong?

Have a look at this thread for details of altering MultiWii atMega32U4 code for 6 motors. The clone board would probably work out cheaper and easier than trying to use other MCU's to convert to PWM.