We willen een NeoPixel Ring - 24 x WS2812 5050 RGB LED with Integrated Drivers combineren met geluiden door middel van de Bare Board. Maar we weten niet hoe we de commando's kunnen combineren en op internet is nauwelijks iets te vinden hierover.
Het volgende hebben we alvast; Zie attachment.
Wij wilden op de uitgangen 4 en 5 hebben dat na een aanraking de NeoPixel ring een actie uitvoert, terwijl de ring op pin 10 constant loopt.
Vraag 1; hoe krijgen we de NeoPixel ring zo aan het lopen, op pin 10, naast de touchsensors ....
Vraag 2; hoe krijgen we dat de NeoPixel reageert op een aanraking, waardoor de kleurintensiteit
kan veranderen, of wathever wij kunnen programmeren .....
readtouchinput is dus een functie om een toets te lezen,
daaronder komt dus bijvoorbeeld pixel10
en een functie pixel5
in die functie aanroepen eerst kijken of de tijd van een stap voorbij is, zo niet return zo ja dan een stasp uitvoeren.
Mijn probleem is dat ik een complete beginner ben, en dus niet alles kan begrijpen.
Ik moet iemand vervangen met 7 jaar ervaring, en ik ben net een week met Arduino bezig.
Daarom hoop ik dat iemand mijn probleem kan beantwoorden in Arduino taal voor Dummies.
Ik heb strandtest gedaan, en ik begrijp de commando's al een beetje, mede dankzij de Adafruit NeoPixel Überguide welke ik ook gedownload heb.
Maar het complexere gedoe, daar heb ik dus hulp bij nodig om mij beter wegwijs te maken in de mogelijkheden en onmogelijkheden van Arduino, zoals verschillende soorten toepassingen te combineren, zoals in dit geval aanraken met geluid(en) en wanneer bepaalde geluiden afgespeeld worden dat de NeoPixel ring daarop reageert in een bepaalde "lichtshow".
Dus hoop ik dat wanneer iemand een oplossing aandraagt, deze begrijpelijk is voor mij, zodat ik beter kan ontleden wat de regels doen, en hoe ik ze moet opstellen.
Arduinoclub:
We willen een NeoPixel Ring - 24 x WS2812 5050 RGB LED with Integrated Drivers combineren met geluiden door middel van de Bare Board. Maar we weten niet hoe we de commando's kunnen combineren en op internet is nauwelijks iets te vinden hierover.
Het volgende hebben we alvast; Zie attachment.
Wij wilden op de uitgangen 4 en 5 hebben dat na een aanraking de NeoPixel ring een actie uitvoert, terwijl de ring op pin 10 constant loopt.
Vraag 1; hoe krijgen we de NeoPixel ring zo aan het lopen, op pin 10, naast de touchsensors ....
Vraag 2; hoe krijgen we dat de NeoPixel reageert op een aanraking, waardoor de kleurintensiteit
kan veranderen, of wathever wij kunnen programmeren .....