en wat ik wilde tonen, wat ik er van heb gemaakt meeste mensen zullen wel zeggen hoe noobie is dat maar ik ben nieuw en moet eerlijk zeggendat ik al verkocht ben aan dit arduino'tje.
was voornamelijk knippen en plakken met mijn code, maar ik heb nog maar de eerste 3 projectjes voltooid, en probeer achter ieder project, mijn eigen draai aan te geven met de dingen die ik al heb geleerd.
liefde is veel gezegd. maar wel veel intresse wou dat ik dit vroeger had ondekt/gekocht. gisteren nog wat zitten rond surfen over welke codeer taal je best aanleert. lees vooral veel C# maar klopt dit ik ben echt een leek en zou graag wel zeker zijn voor ik eventueel wat boeken aankoop. of als er mss iemand in de zelfste schoenen heeft gestaan. waar ik me best verder op focus?
normaal begin ik vanavond met Arduino Projects Book | Project 04: Color Mixing Lamp. en dan kijk ik hoe alles werkt en hoe ik er weer een eigen draai aan kan geven.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt en waarvor. C# en JAVA zijn zogenaamde managed codes. Samenvattend komt her erop neer dat de programmeertaal wordt omgezet in een soort tussencode die vervolgens weer op uitvoeringstijd wordt omgezet in feitelijke machine opdrachten. Voordeel is dat jouw programma op verschillende platformen kan draaien. Denk aan Windows, OSx, Linux als meest bekende varianten.
Met beide talen is niets mis mee. Mocht je de bedoeling hebben om in de administrieve wereld er een baan mee te vinden, dan zijn JAVA en C# vrij populair in het bedrijfsleven.
Voor de microprocessors heb je ook C# die dan de code omzet naar een STM32F407 (32 bits processor) op de
NEtduino. Mooi bordje, maar wel kostbaar bordje (rond de 60 euri).
Wil je gewoon op een eenvoudige Arduino kun je volstaan met C/C++. Er schijnen ook Basic varianten te zijn. Het komt er tenslotte op neer dat je een hogere programmeertaal omzet in specifieke machine instructire.