Beginners vragen

Net Arduino micro pro binnen.
Blinky programma werkend.

Wel enigzins bekend met C en Pascal.

Zag in voorbeelden bijvoorbeeld een
functie 'PulseIn'. Ben ik niet bekend mee.

Is de omschrijving van dat soort functies ergens
in het help-menu terug te vinden en ook van de C compiler
in het algemeen, maar ook specifieke ardruino functies en
definities zols timer functies en van periphirals.

Kon in Delphi bv ergens op klikken en kreeg dan met F1 direct een omschrijving.
Zit zoiets ook in de Arduino-IDE?

Hoi gbaars, alsnog welkom hier ook in het Nederlandstalige deel.

Zelf gebruik ik een wat oudere versie van de IDE, en daar zit dat inderdaad in.

Er is een Arduino reference page (klik!), en daar kun je de meest actuele informatie vinden.
Maar ook als je de IDE op je PC installeert, word er op die PC een kopie geïnstalleerd van de reference pages.
Die kopie is natuurlijk alleen actueel op de dag dat deze kopie gegenereerd is, en kan er dus anders uitzien dan de online versie.
Maar op t moment dat je niet online zou zijn met jouw PC, kun je dus de (mogelijk gedateerde) reference raadplegen.
Bij mijn versie (die ik in het Engels heb ingesteld), vind ik die onder Help - Reference.
Als ik daar op klik, opent mijn browser naar een map op mijn PC waar die kopie├źn dus staan.

Prima, precies wat ik zocht.
Welke versie heeft dat?

Ik gebruik de oude versie 1.6.5, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat recentere versies dat niet hebben.

Dit is niet de web/online versie natuurlijk (die wijkt wel op meer zaken af), want daar slaat het nergens op om het dan lokaal op te slaan.

Hoi gbaars,

De meest recente versie van de Arduino IDE (1.8.13) is hier te downloaden.

In de Aduino IDE onder File en dan Examples vind je een enorme vooraad voorbeelden.

In de Arduino IDE onder Help zie je Reference, Find in Reference, etc.

Reference forward bij mij naar een lokaal bestand: file:///home/floris/Downloads/arduino-1.8.9/reference/www.arduino.cc/en/Reference/HomePage.html

ha, je ziet meteen dat mijn home directory is 'Floris' en dat mijn IDE versie is 1.8.9. (linux systeem). Tijd om te updaten!

Op internet vind je Arduino Reference - Arduino Reference

draaien maar!

Inderdaad, CTRL-SHIFT-F werkt
ook met de cursor op onderwerp
en ook offline. Compileren van
een paar regeltjes kost wel wat
tijd vergeleken met bv Delphi.