bibliotheek probleem

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de bibliotheek van het Arduino-programma en weet niet hoe deze te herstellen op mijn macbook. Kan iemand mij een goeie tip geven? Na het uploaden nar de arduino-uno krijg ik de volgende melding:

De schets gebruikt 2318 bytes (7%) programma-opslagruimte. Maximum is 32256 bytes.
Globale variabelen gebruiken 188 bytes (9%) van het dynamisch geheugen. Resteren 1860 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 2048 bytes.
Ongeldige bibliotheek gevonden in /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/libraries/Examples: /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/libraries/Examples
Ongeldige bibliotheek gevonden in /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/libraries/Examples: /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/libraries/Examples

Wat zit er in die map: /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/libraries/Examples ?

Als /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/ je sketchbook map is dan hoor je geen map /libraries/libraries/ te hebben... Dat zou namelijk een library genaamd "libraries" betekenen wat me niet zo waarschijnlijk lijkt (aangezien "libraries" een hele slechte naam is voor een library).

Hoi en bedankt voor een snelle reactie.

De naam libraries wordt door het arduino programma zelf gegenereerd en ben het ook in diverse artikelen tegen gekomen. Maar ik denk wel een oplossing gevonden te hebben omdat de map 'documenten' hier in de 'cloud' staat en in de root niet direct zichtbaar is voor mij. Ik moet ook nog een beetje zoeken in de apple wereld...
Waar het me eigenlijk om gaat is dat ik de bibliotheek per ongeluk gewist heb en nu opnieuw aan het opbouwen ben. Met name voor de andee annikken, die wel gewerkt heeft maar nu niet meer. Ik vermoed dat de bibliotheek nog wat in de war is.

/Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/Andee101/Examples/Lesson_01_Data_Out/Andee_101_Lesson_01g_Graph/Andee_101_Lesson_01g_Graph.ino:15:22: fatal error: CurieBLE.h: No such file or directory
#include <CurieBLE.h>
^
compilation terminated.
exit status 1
Fout bij het compileren van board Arduino/Genuino Uno

ToonJobse:
De naam libraries wordt door het arduino programma zelf gegenereerd en ben het ook in diverse artikelen tegen gekomen.

Dat klopt, maar dat geldt alleen voor /toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/, NIET voor de folder libraries in die map (dus /Users/toonjobse1/Documents/Arduino/libraries/libraries/). Dat zou namelijk een library met de naam "libraries" betekenen en die wordt NIET door de IDE aangemaakt.

De fout die je nu hebt duidt er in ieder geval op dat je een library met de naam "Andee101" hebt en deze wil gebruik maken van een andere library (die jij niet hebt) namelijk "CurieBLE".

libraries staat er dubbel in, dus alles daarin naar een hoger level zetten is misschien voldoende,

Allemaal dank voor jullie reacties. Omdat er teveel 'paden' werden/zijn aangemaakt heb ik besloten om alles eraf te gooien en gewoon opnieuw arduin met bijbehorende bibliotheek aan te installeren. Dit was wel wat werk en heb daarvoor appcleaner aangeschaft om alles ook zo schoon mogelijk op te ruimen.
Arduino werkt weer naar tevredenheid en ook Andee annikken werkt goed. Het lukt me nu ook om bibliotheek onderdelen toe te voegen, al lijkt me het nog wel een kleine omweg (gewoon kopiƫren en plakken) maar dat werkt goed. Bibliotheek bijwerken via schets\bibliotheek gebruiken.ZIP bibliotheek toevoegen werkt niet bij Apple omdat het gedownloade bestand al automatisch uitgepakt wordt. Dus doe ik het maar zoals beschreven.
Ik hoop dat ik hier ook wat voorbeelden kan vinden met gebruik van annikken omdat ik dat heel mooi en makkelijk te bedienen vind op mijn iPhone/IPad.
Nogmaals dank en ik wens iedereen veel genoegen met Arduino!

ToonJobse:
werkt niet bij Apple omdat het gedownloade bestand al automatisch uitgepakt wordt.

Dat is dan toch echt een keuze die jij in het verleden gemaakt hebt :wink: Dat is niet het standaard gedrag van Apple.

(In ieder geval de laatste keer dat ik het gebruikte en dat is even geleden aangezien ik het zo veel mogelijk uit de weg ga ::slight_smile: )