Blackmagic Atem Production Studio 4k besturen

Hallo forumleden,

Dit zal mijn ontgroening zijn op het gebied van arduino :wink:
Al wel enige ervaring op raspberry pi gebied, maar dat is niet van toepassing op dit project.

Zoals in de titel beschreven staat wil ik graag een Atem switcher van Blackmagic kunnen aansturen dmv arduino.

Er staat op internet al redelijk veel informatie, zoals de gratis sdk van blackmagic en de libary van skaarhoj. Echter voor ik tot actie over ga: bestaan er howto's op dit forum of elders? Aansluitschema's o.i.d.?

Waar ik met aankoop tegen aan loop is dat ik zie dat het ethernetshield vernieuwd is? Heeft dit gevolgen voor je configuratie/ programmering? Ik wil het ethernetshield graag i.c.m. Arduino mega gaan gebruiken.

Zijn er nederlanders onders ons die al eens met dit bijltje hebben gehakt?
En is dit uberhaupt realiseerbaar voor een beginner, of loop ik met dit project te hard van stapel :slight_smile:

Met vriendelijke groet,

je geeft gewoon commandos via ethernet aan een switch dat is echt alles, dus wat je er verder aanknoopt zoals drukknoppen die een bericht maken of een touchscreen is allemaal mogelijk.
en ja het is een behoorlijk heftig ding. begin eerst maar eens simpel met een ledje lijkt mij, dan weet je tenminste dat dat werkt. en dan een drukknopje, zoals hij ook doet.

dan bouw je het setje op (hij gebruikt trouwens ook een mega.
aansluitschemas zijn er niet, want je duwt het shieldje erop en klaar.
de software doet eigenlijk alles in jouw geval, en als het niet werkt dan zul je behoorlijk moeten spitten, zeker als je niet weet wat C is.