Bushalte op mijn modelbaan

Ik heb een code voor mijn reclame zuil op mijn modelbaan.
Het is een code met daar drie plaatjes in.
Als ik deze upload dan zijn de beeldjes niet goed van kleur.
Hoe kan ik dit aanpassen?

P.S. hoe kan ik de file toevoegen?

Geen idee als we je programma niet kunnen zien en weten wat voor hardware je gebruikt in je projekt :wink:

De beste benadering hangt een beetje van af wat je wilt tonen.

Als het om je programma gaat

1. In de IDE, tools -> autoformat
  2. In the IDE, edit -> copy for forum; dit plaats the code op het plakbord.
  3. Plak het result hier in een antwoord.

Als het om plaatjes gaat
Zie Dit is hoe je een plaatje aan je post toevoegt - #2 by sterretje ; oplossing 2 in antwoord 2 werkt ook voor andere files.

Ik werk met een MAC.

Hoi GTIBert.

Die reclamezuil, beschrijf hem eens. Is dat een OLED van 32 x 128 pixels, is dat een TFT schermpje? En hoe drijf je hem aan: Arduino Uno, NodeMCU, toch niet direct met een MAC?
We horen het graag,
groetjes, Photoncatcher

Het is een 0,96" 80x160 (RGB) 65K Color IPS display
ik werk met een Mega bord i.v.m. geheugen voor 3 beeld plaatjes
Met de UTFT.h libraries

Hoi GTIBert,
Ik heb zelf een 128*160 schermpje met ST7735S controller (SPI interface). Dit schermpje werkt perfect onder Bodmer's TFT_eSPI library - ook met animaties (= aantal plaatjes die snel worden gewisseld). Heb je ervaring met TFT_eSPI ?
hotoncatcher

Heb je een voorbeeld code met plaatjes erin voor mij?
Kan ik er eens wat mee stoeien.

Mvg Bert

Hoi bert,

Kijk eens op thesolaruniverse.wordpress.com, bijvoorbeeld het artikeltje: " The Tiny TFT that delivers: the 0.96 inch 80*160 TFT display with ST7735 driver for Arduino

gezipt sketchje hangt er achteraan.
Succes, Photoncatcher

Dit is niet wat ik bedoel.
Ik maak gebruik van JPG of BMP plaatjes in kleur.
Of nog beter, foto,s als reclame voor in de zuil.

Beste Bert,
Je schreef: "Dit is niet wat ik bedoel. Ik maak gebruik van JPG of BMP plaatjes in kleur. Of nog beter, foto,s als reclame voor in de zuil."

Ik denk dat dat wel gaat, maar dan moet je de plaatjes op een SD kaartje hebben, kaartlezertje aankoppelen en draaien maar. Ik heb dat zelf wel eens gedaan met een Arduino Uno en een TFT shield display met ingebouwde kaartlezer.
vriendelijke groeten,
Photoncatcher

Hoi GTIbert,

Ik ben je post niet vergeten, denk aan wat experimenten-werk om jouw displaytje aan de praat te krijgen met (kleur) bmp plaatjes. Ik heb dat namelijk met andere TFT's en ander controllers voor elkaar gekregen.
Groet, Photoncatcher

Beste GTIBert,

Het is me met veel trial-and-error-gelukt om 80160 kleuren bitmaps op een ST7735 80x160 SPI TFT te wurmen. Dit kan overigens niet met een Uno (te weinig geheugen), maar wel met een ESP3286 of een ESP32. Ik heb het werkend gekregen zowel op de ESP3286 als op de ESP32WROOM met behulp van Bodmer's TFT_eSPI library. De 0.99 inch 80160 zou dus als bushokje-reclame kunnen fungeren. Wil je een 'kleurige winkeletage' dan beveel ik de 1.44 inch 240*240 ST7789 TFT aan. Laatstgenoemde doet hetbijzonder prettig met Bodmer's library - briljant eigenlijk. Ik ga een post maken op https://thesolaruniverse.wordpress.com.
https://thesolaruniverse.files.wordpress.com/2021/09/parrot_80x160_wemos_80x160_st7735-spi_tft.jpg

Waarom dat cursief? Ah, 80*160 :smiley:

Kun je voorkomen door * te vervanging door x of door backticks te gebruiken.

Ik zie geen preview van boodschappen in deze uitvoering van het forum, dus fouten veroorzaakt door sterretjes zie ik niet. Ben niet gecharmneerd van deze GUI

Dan kun je dat melden in het Do you like the new forum ? topic.
Niet dat het zal helpen, want dan krijg je als antwoord dat dat aan een bepaalde norm voldoet en dat je dat had moeten weten, maar dan is het in ieder geval gemeld.
Dit is 1 van de vele, vele voorbeelden van de zooi waar we mee worden opgescheept doordat het beheer besloten heeft het forum uit te besteden aan een club die zich blind staart op gamers die met telefoons elkaar op de hoogte houden hoe er vals gespeeld kan worden in games.

This topic was automatically closed 120 days after the last reply. New replies are no longer allowed.