Communicatie tussen Arduino en Pc

Beste,

Ik ben bezig met een c# programma dat moet communiceren met een arduino. Nu dit werkt.
Maar nu wil ik dit over WiFi doen ik heb namelijk een arduino met een esp module ingebouwd.
Het liefst zou ik dit doen over mijn bestaande netwerk doen. Iemand die mij kan uitleggen hoe of met wat? Zo dat ik een begin weet en kan verder bouwen? Op langer termijn wil een website maken die op een raspberry pi draait.

Alvast bedankt.

WebSockets zijn het gemakkelijkste, het snelste, en hebben het minste overhead. Gewone TCP sockets met daarbovenop HTTP moeten ook werken, en zijn eveneens makkelijk te implementeren, maar hebben meer overhead. De ESP kan maar een paar HTTP connecties tegelijk aan. Als je continu data wilt streamen, of je de voordelen van TCP niet nodig hebt (ordering van de packets, retransmission, etc.) kan je UDP gebruiken.

Hier is de code van een projectje dat ik vorig jaar heb gedaan, er is een versie met WebSockets en een versie met HTTP:

Pieter

Dus eigenlijk zoals ik momenteel bezig ben eigenlijk een mvc pagina maken (html) en die gewoon uitlezen op mijn arduino? Met een get request ofziets