Je kunt dit soort meldingen beter direct in je post plaatsen, tussen
[code]hier dan dus [/code]
tags.
Zo voorkome je onnodig werk voor mensen die je willen porberen te helpen.
Dit is de inhoud van je PDFje:
Arduino:1.8.12 (Windows 10), Board:"Arduino Uno"
C:\Users\Piet\AppData\Local\Temp\ccDasTUf.ltrans0.ltrans.o: In function `chase(unsigned long)':
C:\Users\Piet\sketch_ledTest/sketch_ledTest.ino:31: undefined reference to `Adafruit_NeoPixel::setPixelColor(unsigned int, unsigned long)'
C:\Users\Piet\sketch_ledTest/sketch_ledTest.ino:32: undefined reference to `Adafruit_NeoPixel::setPixelColor(unsigned int, unsigned long)'
C:\Users\Piet\sketch_ledTest/sketch_ledTest.ino:33: undefined reference to `Adafruit_NeoPixel::show()'
C:\Users\Piet\AppData\Local\Temp\ccDasTUf.ltrans0.ltrans.o: In function `setup':
C:\Users\Piet\sketch_ledTest/sketch_ledTest.ino:20: undefined reference to `Adafruit_NeoPixel::begin()'
C:\Users\Piet\AppData\Local\Temp\ccDasTUf.ltrans0.ltrans.o: In function `_GLOBAL__sub_I_strip':
C:\Users\Piet\sketch_ledTest/sketch_ledTest.ino:17: undefined reference to `Adafruit_NeoPixel::Adafruit_NeoPixel(unsigned int, unsigned int, unsigned int)'
C:\Users\Piet\AppData\Local\Temp\ccDasTUf.ltrans0.ltrans.o: In function `_GLOBAL__sub_D_strip':
C:\Users\Piet\sketch_ledTest/sketch_ledTest.ino:17: undefined reference to `Adafruit_NeoPixel::~Adafruit_NeoPixel()'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
exit status 1
Fout bij het compileren voor board Arduino Uno
Deze fouten doen mij vermoeden dat je de betreffende library niet, niet goed of niet compleet hebt geïnstalleerd.
Soms zijn libraries namelijk afhankelijk van andere linbraries.
Op de site waar je dit vandaan hebt gehaald, staat 2 stappen eerder (klik), dat je libraries moet installeren, inclusief een link daar naar toe.
Maar ik raad je aan om, als je een recente versie van de Arduino IDE hebt, eerst eens te kijken of die libraries niet al in de library manager staan.
Want dat maakt het correct installeren er van een stuk gemakkelijker.
Niet te geloven Een stukje tekst van 1.430 karakters opgeblazen tot een 215 kiloByte PDF.
Ik weet dat dit je niet helpt, maar de volgende keer gewoon in een post zetten (zoals MAS3 al zei) of (als het te groot is) kopieren naar notepad en opslaan als tekst document en dat document bijvoegen.
Heb het opgevolgd en kan nu de leds voor een deel testen.
Bij led 45 van de 169 stopt de test echter.
Bij doormeten krijg ik wel 5V op m 'n meter bij led 46.
Kan het zijn dat er een externe voeding nodig is om de rest van de leds op te laten lichten?
In de code heb ik het aantal leds op 169 staan wat overeenkomt met het aantal op de strip.
Neem aan dat je met software de code bedoelt of.......
Is er een instelling waar het max aantal in te stellen is?
Kan ik de data lijn ook doormeten?
met een oscilloscoop wel, maar die moet je dan wel hebben, zorg eerst maar dat je de voedingslijnen een beetje fatsoenlijk hebt, en maak eens een lopend ledje want dan is de stroom opname lekker laag.
als dat niet is dan kijk naar de datalijn of dat allemaal goed is, verwissel ook eens een led, want er kan een kapotte tussen zitten.
en zoals mas3 al zegt laat zien wat je gebruikt,
// Simple NeoPixel test. Lights just a few pixels at a time so a
// 1m strip can safely be powered from Arduino 5V pin. Arduino
// may nonetheless hiccup when LEDs are first connected and not
// accept code. So upload code first, unplug USB, connect pixels
// to GND FIRST, then +5V and digital pin 6, then re-plug USB.
// A working strip will show a few pixels moving down the line,
// cycling between red, green and blue. If you get no response,
// might be connected to wrong end of strip (the end wires, if
// any, are no indication -- look instead for the data direction
// arrows printed on the strip).
Ik gebruik een 5V WS2813 ledstrip. 30 leds p/m
De code geeft tot led 45 een lopend lichteffect.
En geeft 3 afwisselende kleuren.
Dit met een Arduino UNO.