Hallo.
Gekocht een aantal Arduino mini's. Rev R5. Geproduceerd in Italie.
Nu de test bij ontvangst.
Bord selectie; mini 328.
Programmer: AVR ISP.
Correct serial port.
1: Aangesloten een USB-SERIAL converter model USB2SERIAL (Italie).
Bij de upload van het programma "BLINK" geen resultaat.
2: Aangesloten een USB-Serial converter model chinees? no:B75937.
Nog geen resultaat.
Na veel in de IDE geselecteerd te hebben, programmer, bord selectie, blijkt het te werken met die chinese usb-ser en als bordje de UNO.
Nu de vraag. Hoe zit het met de compiler aangezien de processoren niet het zelfde zijn ??
Kom ik niet in de knoei met b.v. het geheugen ?
Hoe zit het met de programmer software(IDE) die met de bootloader(mini) moet kunnen werken ?
Alle beetjes helpen. Ben al dagen aan het lezen, troubleshooting..... met het boven genoemde resultaat.
Blijft de compiler vraag over.
Vriendelijke groeten
Henk
je hebt de mini, mini pro, de 5 volt en 3 volt varianten, .....
Heel wat settings dus die verkeerd kunnen staan.
Als ze allemaal juist staan moet het werken. staat er 1 verkeerd dan werkt het niet.
met vriendelijke groet.
Jantje
Hallo Jan. Bedankt voor je antwoord. Het is een mini, geen pro. 5 vdc. Ik heb nog eens rond gekeken in de IDE maar geen settings voor spanning gevonden. De spanning komt van het USB bordje en is 5 volt. Maar werken doet het niet.
De vraag was meer gericht op de compiler actie. Selecting een UNO voor een 328 mini.
Henk
de ide doet van alles en nog wat om het je gemakkelijker te maken. Werkt het met de huidige versie dan misschien niet meer met de volgene versie.
Welke fout krijg je bij het opladen?
Programmer: AVR ISP.
bij oploaden via usb wordt dit totaal genegeerd. enkel het bordje de processor en de poort moeten juist zijn.
ikzelf heb pro's en een chinees en arduino USB to ttl en ik heb nog geen rare dingen gezien (behalve als de settings niet goed staan)