Cursus arduino in het CVO De Verdieping

Kent iemand deze cursus, ik ga me volgende week bevragen over de start vd cursus en lesavonden?

Is in Heusden Zolder, Belgisch Limburg

Mvg

Nee,
heb je een link?

http://www.cvodeverdieping.be/cursussen/programmeren

Site is wel wat bagger

voorzover ik begrijp is alleen de eerste en laatste dag in zolderverdieping :slight_smile: en de rest gewoon in de huiskamer.

Verder kost de cursus 100 euro, die kun je je besparen als je een beetje shopt, en hier een paar gerichte vragen stelt ben je eigelijk al verder dan de gemiddelde cursist lijkt mij.

Het is vaak zo algemeen en niet gericht op jouw vragen.
er bestaat een prima lesboek ook in nederlands, echter als engels geen probleem is, dan heb je snel wel een PDF te pakken die veel beter is dan een cursus.

Betekent niet dat ik een cursus niet goed vindt, maar over het algemeen niet genoeg om je honger te stillen.

Tja
Inmiddels heb ik wel gemerkt dat sommigen het gewoon niet in zich hebben om zich het laplazerus te googelen om iets uit te zoeken. En vallen ze terug op cursussen en trainingen. Voordeel is dat je zelg weinig hoeft uit te zoeken omdat het wordt voorgekauwd. Nadeel is dat het tempo wordt bepaald door de zwakste leerling.....
Dus kom je om er veel te leren.... Dan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Dan kun je beter je energie steken in zelfstudie.... Leren programmeren (cursussen zat online), de diepte in gaan om uit te zoeken waarom men een bepaald statement gebruikt, kritisch zijn op het eigen werk (Een werken programma hoeft niet altijd een goed programma te zijn), actieve deelname op forums en leren van een ander door ook die posts te lezen mogelijk niets te maken hebben met wat je direct zoekt maar wel leerzaam kunnen zijn. Oftewel ervaring op doen. En dat is nu net een kunstje die je niet op school leert.

Klopt gedeeltelijk

Op praktisch/technisch vlak kan ik mij sterk noemen, schakelingen bouwen, solderen, heb zelfs al geëtst, dus ja hier zou ik dingen uit forums en dergelijke kunnen oppikken. programmeren is andere koek.

Ik heb er geen basis van, ik zie dat 3 personen, 3 verschillende methodes toepassen, en ik kan in bepaalde dingen geen logica vinden.

Je gaat toch ook geen Italiaans of Spaans op forums leren als je er geen letter van kent.

Ik wil vb verder gaan met de topic die ik gestart ben, maar ik sta voor een betonnen muur.

Met zoveel ervaring krijgen wij je wel aan het programmeren hoor,
Het is net als solderen, de eerste keer, komen er klodders op je broek, en verbrand je je vingers, maar het lampje gaat wel aan.
dan kijk je eens een keer en dan leer je om alle weerstanden in de zelfde richting te zetten etc.

En ja je hebt gelijk er zijn in programmeren vele wegen die een resultaat hebben. (rome is ver weg)
wat is de topic eigenlijk, want als je voor een betonnen muur staat dan moet je een kwast pakken en de muur mooi kleuren, en dan een trap in de muur hakken, een ladder pakken, een deur zetten, of gewoon omlopen, je komt er toch wel.

een muur zijn gewoon allemaal steentjes die aan elkaar gehouden worden door een lijm.
een programma bestaat eigenlijk uit opdrachten die met getallen aan elkaar zitten.

Ik denk dat ie het over dit topic heeft.
Die laatste post kon ik van t weekend niet volgen, maar dacht dat dat kwam omdat ik een beetje een zware dag had gehad.
Maar toen ik m net nog een keer las, was ik weer gelijk de weg kwijt.

Ik heb beide keren niet de hele thread opnieuw gelezen, was me iets teveel werk...

ja dat denk ik ook dus nico maak er een nieuw subject van dat is handiger.

Mij niet verkeerd begrijpen, dit was geen klaagzang naar mensen omdat ik (nog) geen reply op de bovengenoemde topic heb gekregen.
Jullie kunnen zich maar moeilijk contstant bezighouden met andermans problemen.

En jullie zijn de enigen die er iets van kennen, de meeste mensen in mijn omgeving hebben nog nooit gehoord van een arduino.

Het is meestal moeilijk om de functionaliteit uit de code te halen, hoe is ie hieraan geraakt, welke regel dient voor wat, wat zijn de 'regels'
Hier denk ik dat een basiskennis bij nodig is. Een code aanpassen is er eentje, em van 0 beginnen, een ander.

Ik zal straks meer uitleg geven over wat ik wil in de andere topic.

nico maak een nieuwe aan, dan beginnen we gewoon weer van voren.
en het is een combinatie tussen nieuwe beginnen, oude regels bekijken, en ook libs, zijn een onderwerp apart.