Data vanaf Internet op display weergeven

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een projectje om gegevens die naar PVOutput.org worden gestuurd in te lezen op de Arduino en dan weer te geven op een display. Ik heb de standaard "WebClientRepeating" sketch van Arduino gebruikt om de data in te lezen vanaf de website en deze kun je instellen hoelang het duurt voordat hij alles weer refresht. Als ik de seriële monitor open hiervan krijg ik het volgende binnen op de Arduino:

HTTP/1.1 200 OK
Date: Tue, 27 Sep 2016 14:44:38 GMT
Set-Cookie: JSESSIONID=y8cfdbmm0hug1rx05d2izllnw;Path=/
Expires: Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT
Content-Type: text/plain;charset=ISO-8859-1
Connection: close
Server: Jetty(7.6.17.v20150415)

20160927,16:45,8844,1199,9815,1500,0.362,16.1,495.0

Wat ik moet hebben om weer te geven is de laatste regel met getallen, dit zijn de verschillende waardes gescheiden door een komma. Hoe kan ik deze regel bijvoorbeeld inlezen in een variabele en dan ook de getallen gelijk scheiden naar verschillende variabelen? De eerste rij getallen is bijvoorbeeld de datum, de 2e is de tijd dat hij het laatst bijgewerkt is, de 3e is opbrengst van de dag en zo nog meer waardes. Om alles samen te vatten. Ik krijg laatste regel van de server binnen. De rest van de tekst wat er boven staat heb ik niet nodig. Deze regel wil ik graag in een variabele plaatsen en dan deze regel op de plekken van de komma scheiden in meerdere variabelen. Heeft er misschien iemand een idee hoe ik dat het beste kan gaan doen? Alvast heel er bedankt!

Mvg Jelle

Tijd om wat webserver en client kennis op te doen. Om je op weg te helpen : http://forum.arduino.cc/index.php?topic=98448.0

je krijgt dus een string binnen, het eerste karakter is een 2 dus zoek naar die 2 pak dan die string op en knip het in stukken door de kommas te zoeken, dan kun je elke string omzetten naar een float (of een datum etc.

Het splitsen kun je doen met strchr() en strtok(); voorbeeld 5 bevat een stukje code om the regel te splitsen op commas. Voorbeeld 2 bevat code om te lezen to aan linefeed ('\n') wordt gelezen; het feit dat het om de seriele poort gaat it niet relevant en het kan interessant zijn.

shooter: je krijgt dus een string binnen, het eerste karakter is een 2 dus zoek naar die 2 pak dan die string op en knip het in stukken door de kommas te zoeken, dan kun je elke string omzetten naar een float (of een datum etc.

Tot we het jaar 3000 bereiken :D