Beste forumleden,
Momenteel ben ik bezig met het programmeren van een afstandsbediening via infrarood. Ik vroeg mij echter af hoe data verzonden wordt via infrarood? Ga dit door een verschillende frequentie te gebruiken of op wat voor manier.
Het lukt mij om een afstandsbediening te programmeren via de seriële monitor, ik vroeg echter af hoe die data verstuurd wordt of hoe de IR-reciever weet welk knopje ik druk en hieruit de bijpassende code vind.
Alvast bedankt!
Pulstreintjes. Daar zit ook de code in van de knop die is ingedrukt. Ff googelen! Is al vaker uitgelegd op het web
Bedankt, ik ga het verder uitzoeken.
Binnen mijn zoekresultaten kwam dit helaas niet naar voren.
Mvg
Hallo Innovation10 ,
Als je op deze pagina van Sparkfun kijkt dan zal
heel veel je duidelijk worden. Sparkfun is ook een fantastische plaats om veel te leren van Arduino, maar ook van
vele andere shields die je tegenwoordig op je Arduino kan aansluiten.
Indien je over een oscilloscoop beschikt dan zal je heel mooi die "treintjes" zoals Nico ze noemt kunnen zien in het
38khz gebied. Niet alle, maar toch de meest gangbare IR afstandsbedieningen zitten in dit frequentiegebied.
Groetjes, en veel plezier,
Mike
Hey Mike,
Bedankt voor je reactie. Ik ga het doornemen.
Helaas ben ik op dit moment nog niet in het bezit van een oscilloscoop, maar die gaat er nog zeker komen en dan zal ik het eens uit testen.
Mvg
Innovation10