Om de voortgang in issue Debug esp32 FreeRtos applications · Issue #819 · Sloeber/arduino-eclipse-plugin · GitHub in het nederlands verder te zetten.
Ik moet nog een esp32 kopen.
Dan komt er wel een esp32 json voor installatie.
Wat ik hier uit wil krijgen zijn de bijzonderheden vor het debuggen van esp32.
Met vriendelijke groet
Jantje
Ik moet blijkbaar ook een jtag-ice kopen? Of is er iets beter?
Hay,
Ja, om echt van alle debug-opties gebruik te kunnen maken is een JTAG-interface nodig. Je kunt dan single steppen, breakpoints instellen, variabelen en registers inspecteren.
Er is ook een optie om via de zg panic-debug optie, crash dump output afkomstig van de serial port te analyseren. Maar voor logisch/functioneel testen van software ben je afhankelijk van het inbouwen van Serial.print statements, in mijn ogen niet echt gebruikersvriendelijk.
Fred
Welke moet dat dan worden? Een jtag-ice van amtel is voor avr's en niet esp's. Of versta ik het weer verkeerd.
Ik vond deze lijst zojuist, geen idee hoe actueel ie is.
Ik lees net dat de fabrikant van de chips deze veel gebruiken, mede omdat het veel aansluitingen biedt.
Een nieuwe kan met wormen voor mij
De soft installeren is veel makkelijker dan wat er in die andere video staat kijk hier maar hoe ik het doe
Jantje
Ik had deze video nog niet gezien, ga ik bij de volgende installatie/upgrade van de esp32 proberen!
Mbt de JTAG-interface: ik gebruik voor het debuggen van de esp32 de ARM-USB-TINY-H van Olimex, echter er zijn vele andere merken die gebruikmaken van dezelfde Chip. Ze kosten ca 50 euro.
Voor het debuggen van AVR-chips (atmega328) gebruik ik de atmel-ice ICE, deze heeft zowel een SWD- als JTAG-interface. Ik heb deze configuratie nog niet icm Eclipse/openocd gezien. Wie wel?
De video is er nog maar van gisteren. De video heb ik gemaakt omdat de video waar jij naar verweest voor mij niet klopte.
Ik begin te denken dat ik hier iets liggen heb waarmee ik misschien ook kan debuggen.
Effe opzoeken dat ding dus