Definitieve setup

Ik ben inmiddels driftig bezig met tutorials etc en ik kan dan ook niet wachten tot ik echt aan de slag kan maar 1 ding kom ik niet tegen, of ik zoek verkeerd.

In mijn ogen is een arduino een test/ontwerp/programmeer ding maar niet het definitieve ding wat ik bv in een auto of woonkamer plaats.

Wat is de snelste manier om van een project naar een werkend, bruikbaar kastje te gaan maar wel op zo'n manier dat ik die kan updaten?

Het kastje hangt af van wat je er aan eissen aan stelt. Behuizingen zijn er in vele smaken te krijgen.

En ja, een Arduino was primair bedoelt als development bordje. Maar met de huidige prijs van Arduino Pro Mini's / Nano's zijn dat ideale dingen (uitgaande van een Uno project) om ook in een definitief ontwerp te gebruiken. Al naar gelang van hoeveel je er wilt maken en hoe complex het ontwerp is kun je die op een proto PCB solderen (via headers) samen met de rest. Of, als het wat complex is of je wilt er een aantal hebben leer je hoe je een PCB ontwerpt en laat je printplaten maken in China. Maar ook dan is een Pro Mini / Nano een prima startpunt.

Mijn eerste projectje is eigenlijk relatief simpel. Sterker, ik heb de code al bijna bij elkaar zonder dat ik het ding al binnen heb.

Dit wil ik in zo'n klein mogelijk kastje bouwen (kastje kan ik ook met epoxy maken of zo) en in een RC auto bouwen. Hij moet dus volledig zelf kunnen functioneren zodra ik de RC auto aan zet.

Sareno,

Ik heb op een zeer korte tijd toch wel een 8-tal verschillende maten van plastic doosjes verzamelt. En van de meeste heb ik er een stuk of 5 van bestelt aangezien ze op eBay zeer goedkoop zijn. De meeste komen van Groot-Brittanniƫ. Je vindt er die waterdicht zijn, of een transparant deksel.... Misschien kan je zelfs een nano gewoon in je RC auto aanbrengen?

Vele mensen wereldwijd gebruiken een Arduino in hun afgewerkt product, soms met 1 of meerdere andere PCB"s waar hun sensoren, schakelaars of andere dingen staan. Kijk maar eens op YouTube.

Groetjes en nog veel plezier met je Arduino,

Mike

Och Ja. Dat kan natuurlijk ook. Een complete, kleine, arduino erin prikken.

Eens kijken of ik met aansluitingen uitkom.

Dankjewel. Groet, Sander

Een NANO pakken daar kun je ookpinklemmen voor krijgen en daarkun je dandirect draden aan maken. en klaar.