Detecteer Serial Port Close

Voor een projectje waar ik aan werk wil ik graag opvangen wanneer de COM Port gesloten wordt. Dit omdat ik de comport open om gegevens weg te schrijven, en wat zaken uit te voeren - en wil opvangen wanneer de COM port gesloten wordt, dat als de applicatie de huidige "sessie" niet goed sluit, ik de arduino kan resetten of in iedergeval opnieuw kan initializeren.

[Edit] Ik gebruik een Leonardo Compatible chip, met standaard USB (CJMCU-32), ik heb deze wel gekocht via Aliexpres (3€).

Jij hebt controle over het openen en sluiten van de COM poort in je Windows programma. Dus in je programma kun je proberen de poort weer te openen en als dat lukt was de COM poort goed gesloten; als het niet lukt kun je alsnog de poort sluiten.

Dankjewel - ik heb het nu inderdaad opgelost, ik stuur via de seriele poort een commando met een password, zodat dus enkel de gebruikers met het "main password" de passduino kunnen gebruiken, ik heb het nu opgelost met een extra commando voor het proberen starten waarmee de huidige sessie gesloten wordt. Dit werk nu tot zover prµima - dankjewel