deurbel met push notification ESP8266 5 V WiFi en uno

Hallo allemaal een beetje nieuw hier op dit forum maar een fervente aanhanger van arduino.

Wil een project maken waarbij de deurbel ingedrukt wordt en dat er een melding op mijn telefoon komt.

Waar kan ik WiFiClientSecure.h vinden?
Heb een scetch gevonden die hierom vraagt.
Ik heb gezocht in de bibliotheek maar geen resultaat.
Het zal wel simpel zijn maar helaas :frowning:

Misschien dat iemand nog een bruikbare sketch bij de hand heeft .
alvast dank voor het meedenken.
Joop

Hallo Joop,

Welkom op dit forum, ik ben er zeker van dat je hier veel kan leren en misschien ook anderen kunt helpen.
Hier vind je de library die je zoekt

Library

De beste tip die ik je kan geven is om ook zelf een gratis account aan te maken op GitHub. Het is the place to be voor iedereen die bezig is met Arduino.

Ik hoop dat je de code vindt die je nodig hebt om je project te doen slagen.

Groetjes
Mike

Het bestand WiFiClientSecure.h is te vinden in de bibliotheek:
esp8266WifI in de map src
Er staan meer dan 20 voorbeeld sketches in die bibliotheek, hopelijk heb je daar wat aan.
mvg Nico

Ik had er even overheen gelezen maar ik zie dat je een UNO en een esp8266 wil gebruiken.
Misschien is de UNO overbodig. Er zijn vele ESP8266 boards die via de Arduino IDE rechtstreeks zijn te programmeren. In de hierbij behorende bibliotheken is de door mij bedoelde biblioheek te vinden.
Ik zelf gebruik de Lolin(Wemos) D1 R2.

Heb je dit al eens gelezen: Aan de slag met de ESP8266 - Opencircuit

Hallo,
Iedereen bedankt voor de replay.

Ik gebruik de wemos d1Mini lua Wifi module based on esp8266 en nu zonder de uno.

De biblotheek heb ik gevonden en geinstalleerd maar nu is er weer een ander probleem:
Ik krijg de melding :Fout bij het compileren voor board WeMos D1 R1

Hieronder de fout status

^

Meerdere bibliotheken gevonden voor "UniversalTelegramBot.h"
Gebruikt: C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\UniversalTelegramBot-1.1.0
Niet gebruikt: C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master
exit status 1
Fout bij het compileren voor board WeMos D1 R1

Dit rapport zou meer informatie bevatten met
"Uitgebreide uitvoer weergeven tijden compilatie"
optie aan in Bestand -> Voorkeuren.

enig idee wat ik hiermee moet?(kan)

BVD Joop

De dubbele lib's verwijderen of veranderen van naam.

Het zit niet mee.
Nu geeft hij dit weer aan.
Heb de laatste versie van arduinoJson geladen versie 6

Help!

Arduino:1.8.8 (Windows 10), Board:"WeMos D1 R1, 80 MHz, Flash, Disabled, All SSL ciphers (most compatible), 4M (no SPIFFS), v2 Lower Memory, Disabled, None, Only Sketch, 921600"

C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master\src\UniversalTelegramBot.cpp:319:11: error: DynamicJsonBuffer is a class from ArduinoJson 5. Please see Redirecting… to learn how to upgrade your program to ArduinoJson version 6

DynamicJsonBuffer jsonBuffer;

^

C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master\src\UniversalTelegramBot.cpp:369:11: error: DynamicJsonBuffer is a class from ArduinoJson 5. Please see Redirecting… to learn how to upgrade your program to ArduinoJson version 6

^

C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master\src\UniversalTelegramBot.cpp: In member function 'String UniversalTelegramBot::sendPhoto(String, String, String, bool, int, String)':

C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master\src\UniversalTelegramBot.cpp:684:21: error: 'jsonBuffer' was not declared in this scope

^

C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master\src\UniversalTelegramBot.cpp:703:72: error: invalid initialization of non-const reference of type 'ArduinoJson::JsonObject& {aka ArduinoJson6120_000001::ObjectRef&}' from an rvalue of type 'ArduinoJson6120_000001::ObjectRef'

JsonObject &replyMarkup = payload.createNestedObject("reply_markup");

^

C:\Users\Allinstallatie\Documents\Arduino\libraries\Universal-Arduino-Telegram-Bot-master\src\UniversalTelegramBot.cpp:705:23: error: 'keyboardBuffer' was not declared in this scope

DynamicJsonBuffer keyboardBuffer;

^

exit status 1
Fout bij het compileren voor board WeMos D1 R1

Dit rapport zou meer informatie bevatten met
"Uitgebreide uitvoer weergeven tijden compilatie"
optie aan in Bestand -> Voorkeuren.

Dit is de video waar ik hem vandaan heb.

Ik weet niet of dit je echt gaat helpen maar had je dit gezien?

Please see Redirecting… to learn how to upgrade your program to ArduinoJson version 6

Zie de eerste regels van e foutmelding.
m.v.g. Nico