dmx ontvangen

hallo

ik heb een arduino uno r3, hier heb ik een dmx-print (ctc-dra-10-r2) op gemonteerd.
de bedoeling is om een dmx kanaal in te lezen en vervolgens een bepaalde positie te bereiken.
om een idee te geven, het zou eigenlijk een programma moeten worden voor een soort van movinghead,
al de verdere programma's heb ik al grotendeels in stukken geschreven
maar het deel voor de communicatie tussen de dmx-print wil niet lukken
als ik een bestaand programma upload, heb ik ofwel foutmelding tijdens het compileren ofwel gebeurt er gewoon niets
als ik dan een serieele monitor wil inschakelen in een programma dat hij wel wilt uploadt, dan krijgt hij dit programma zelf ook niet meer geuploadt

wie kan mij helpen met dit probleem, ik zou simpelweg een dmx-kanaal moeten kunnen inlezen en vervolgens willen kunnen controleren in de serieele monitor, vanaf dan zal ik normaal wel mijn programma zelf kunnen afmaken, volgens mij zie ik gewoon iets dom over het hoofd, waardoor ik elke keer kom vast te zitten

Hoi barry29, welkom.

Ik heb geen idee wat je probleem is, want dat kan ik niet uit je verhaal halen.
Lees daarom de gebruiksaanwijzing (klik !) eens door (ook het Engelstalige gedeelte waarnaar gelinkt word).
Het kost je een paar minuten van je tijd, maar zo leer je hoe je het forum optimaal gebruikt en ons kunt helpen jou te helpen.

Voor wat betreft het probleem met het uploaden:
Heb je je module aangesloten aan pinnen 0 en 1 ?
Want dat zijn de pinnen die ook met je PC verbonden zijn via USB wanneer je een upload wil doen, en je module kan dat dan dus in de war schoppen.

dag mas3

bedankt voor je reactie :slight_smile:
de module kan op pin 0 en 1 aangesloten worden alsook op 3 en 4, dit kan ik kiezen naargelang hoe ik mijn “jumpers” instel.
dit is een simpel programma dat ik gevonden had, dit kan ik uploaden, maar dan gebeurt er niets.
wanneer ik hier dan een seriele monitor wil gebruiken om te kijken of de print zijn signaal inleest dan kan ik het programma niet uploaden.
(het deel van de seriele monitor staat nu in het programma achter de // )

DMX_Slave_2.ino (604 Bytes)

0 en 1 worden gebruikt bij serieel communicatie om te zien wat er gebeurt door bijv serial.print etc.
dus gebruik 3 en 4.
verder heb je een lib nodig om de juiste timing te krijgen. het kan overigens wel, dus gewoon proberen.