Doorsluizen data tussen meerdere arduino's

Hey,

ik ben nog steeds bezig met een projectje rond een high-end chronometer.
projectje werkt aardig, maar nu wil ik het pimpen me een 3,95" TFT als uitvoerkanaal

mijn gedachtengang is een beetje als volgt:

De MEGA 2560 doet de centrale verwerking van de data, en stuurt die door naar één of zelfs twee UNO's, die dan op hun beurt de nodige verwerkingen doen met deze data.

De mega stuurt zou in feite een string moeten doorsturen met daarin de tijden van de chronometer.

één UNO zou dit dan moeten op een 6 digits - 8x8 matrix weergeven
de andere UNO zou dezelfde tijden moeten weergeven op een 3,95" TFT die er rechtstreeks bovenop geprikt zou kunnen worden

Is dit haalbaar? Zie ik iets over het hoofd waardoor dit wel heel erg moeilijk zou worden?
kan ik dit via RX-TX bekomen?

heeft iemand dit al eens eerder gedaan (meerdere arduino's gekoppeld)?

De UNO's moeten niet continue data weergeven, enkel om de zoveel tijd (0,5sec na een "hit" van de fotosensors) - dus in feite telkens er een nieuwe string gemaakt wordt in de MEGA 2560

Grtz,
Yves

Dag mag geen enkel probleem zijn omdat je een mega hebt.
Daar de mega meerdere seriele poorten heeft zou ik voor serieel gaan. Die seriele poorten kan je zo met een andere arduino verbinden.
Ik zie maar 3 belangrijke punten in deze setup.

1. Tx op je mega verbinden met rx op je display arduino's (de andere hoeft zelfs niet in princiepe)
  2. Zorg dat de frequenties goed staan.
  3. aardingen van alle arduino's verbinden.
    Wel is het zo dat er een maximale lengte zal zijn voor je kabel. Dus ook de afstand tussen de arduino's / borden.
    Wat die presies is weet ik niet.

I2C is ook mogelijk maar ook one wire. Maar zoals al gezegd in jouw geval zou ik voor de seriele poorten gaan.

En natuurlijk heben al heel veel mensen 2 arduino's aan elkaar gekoppeld. Zo heb ik bijvoorbeeld een arduino aan een LCD gekoppeld en die dan via I2C aangesproken vanaf een andere arduino. Bij de yun spreekt de leonard tegen de linux via serieel en omdat een voor men robot een leonardo niet genoeg is heb ik die seriële communicatie omgeleid naar een mega.
Elke gps module kan je zien als een extra cpu/arduino? die via seriele communicatie met je arduino spreekt.
Ik heb een soundboard dat eigenlijk een arduino is en die via I2C aangesproken wordt.

Met vriendelijke groet
Jantje

Met deze bibliotheek kan je zorgeloos een pak data in 1 x doorsturen, gebruik ik al een jaar zonder probleem.

easytransfer is zeker handig.

een high end wil niet zeggen hoop ik hoge precisie, want je bent gebonden aan je RTC hier.
msec zijn denk ik wel het best haalbare hier.
met slim programmeren en cycli tellen is een betere resolutie wel haalbaar.