drukknop en servo motor samen bedienen

hallo beste mensen van arduino,

voor een project voor school/werk wil ik met 2 servo motoren een object laten bewegen, X en Y as. nu ben ik aan het kijken wat handig is, via bluetooth of iets anders. ben nu aan het testen of dat ik met drukknoppen die bij het arduino startpakket zit, de servo kan besturen. dit wil ik alsvolgt doen. voor elke beweging heb ik 1 knop. rechtsom, linksom. en dit voor 2 servo's. dit 4 knoppen. als de knop wordt ingedrukt moet de servo bewegen totdat je de knop los laat. stel dat knop 1 op input 2 zit. input 2 moet ervoor zorgen dat een servo rechtsom beweegt totdat je de knop loslaat (later moet er veiligheid in dat deze niet verder dan 160graden ma draaien.

zelf heb ik in me hoofd om het commando's zoals IF dit op te lossen maar verder heb ik er nog niet zoveel verstand van. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :art:

mvg, basjorr

Zoals we al zovelen van school verteld hebben is leg vast wat je wilt. En doe eerst de tutorials. Daarin staat in feite alles wat je wilt weten..... Het kan niet de bedoeling wezen dat anderen jouw huiswerk/schoolopdrachten gaan maken. Daarvoor mag jij naar school om iets te leren en wij aan de bak moeten om indirect dit voor jou mogelijk te maken :grin:

Hoi BazzJorr, welkom.

Heb je de IDE al gedownload en geïnstalleerd ?

Kijk dan eens onder Bestand - Voorbeelden. Daar vind je wat over drukknoppen, en je vind wat over servo's. Precies zoals Nico al zei: alles wat je nodig hebt.

Als je op een stukkie papier neerzet wat je wil gaan doen, en hoe je dat denkt te gaan doen (met die if's enzo), kun je dat mooi in het oog houden als je zit te typen. En bij het bestuderen van de voorbeelden kun je de idee├źn ook al wat gaan aanpassen lijkt me.