Drukknop => gesproken woord.

Heren, dames
ik heb me een Arduino 256.
Daar zijn vele Digitale in-/uitgangen aan.

Nu zitten er in de klas enkele oost-blok kinderen. Zij worden gegooid in een klas, maar kunnen 0 Nederlands.
Nu zou ik met een aantal drukknoppen en plaatjes een vorm van synoptisch bord maken.

Op een kaart staat boekentas. hij drukt op de knop die overeenstemt met "boekentas" Eronder brandt een ledje.
Uiteraard moeten de drukknoppen en de plaatjes gewijzigd worden. Ander is drukknop drie, het vierde lampje.

MAAR, bij boekentas, moet oook het woord BOEKENTAS uitgesproken worden. Die woorden kan op een stick staan. Die je dan in een PC stopt om meer woorden aan te maken. (Database ID, knop, woordje)

Zou dit mogelijk zijn?

Alvast bedankt

Ivan

Jawel.... ik zou een mp3 shield nemen waarop op de sd kaart de teksten staan. Een tabel met drukknop nummer en corresponderend mp3 bestandje.
Als een knop is in gedrukt, zoek via de tabel het mp3 bestand, laad deze en speel af.

Nico
Wisdom is a virtue
simplicity is more

Ik heb net naar AdaFruit deze shield opgezocht, en dat lijkt echt wat ik nodig heb.

Door enkele drukknoppen te gebruiken om de "connecties" te wijzigen, kan ik verschillende borden gebruiken.
Anders vind je makkelijk de combinatie/sleutel...

Van hart bedankt.

Ivan

als je toch een pc gebruikt kun je een makey makey gebruiken.

mijn zoon heeft een spel gemaakt met een aanraakpaal en een rekenspel.