DS1302 RTC

Graag had ik wat hulp gehad. Ik probeer te werken met de DS1302 maar zonder resultaat. via net zitten googelen (youtube enzo). Welk bestand dien ik te laden in de bibliotheek en welke aansluitingen op de Uno? Op dit moment als ik de uno los koppel en terug aansluit, open terug de seriele monitor dan loopt de klok achter. Wat doe ik verkeerd?

Post je programma (en gebruik code tags)

Type [code]
Plak je programma daarachter
Type [/code] aan het eind van je programma.

Wij hebben geen idee wat je programma doet. Staat er ergens een lijn die de datum en tijd zet?

De DS1302 heeft een batterijtje nodig om the tijd te onthouden als er geen spanning aanwezig is. Heb je er een aangesloten? Het is ook mogelijk dat de batterij leeg is.

Als het een module is, heb je een link?

het is de VMA301 van velleman.

Heb zoveel codes geprobeerd, er zit een batterij in, komt gloednieuw uit de verpakking. in de handleiding van de (online te vinden) spreken ze over pin 27,29 31, waar dat dat op de uno staat weet ik niet. dit is de url : https://www.velleman.eu/downloads/29/vma301_a4v01.pdf

Hier op de site raden ze de DS1302 af, mijn vraag is welke code is het beste want ik zie de bomen niet meer door het bos... hoe weet ik dat die DS1302 werkt?

Ik heb de RTC gekocht omdat ik een delay wil hebben van vb 8h of 3 dagen of meer. Probleem is dat de milliseconden niet echt precies zijn, vandaar. Ik voorzie een keuzedraaiknop, aan de hand van de waarde (potpinvalue) kies ik een vast ingestelde tijd. je kan het zien als een timer waar de tijden op voorhand zijn ingesteld, eenmaal de tijd gekozen, op start drukken en de timer telt af... Het grootste struikelblok is dus de RTC aan te praat krijgen en dan zoeken van hoe die delays met de klok te integreren....

Heb ondertussen in dit forum(wel de Engelstalige) te weten gekomen dat die 1302 niet deugd, zijn velen die er problemen mee hebben.... Zal een 1307 of 3231 worden.... Ik hou je op de hoogte, bedankt voor de hulp :-)