Ik heb een ESP8266 verbonden met mijn arduino nano V3. De ESP8266 heeft een aparte voeding van 3.3V met max 0.3A. De Arduino heeft een eigen voeding en beide massas zijn met elkaar verbonden. De TX van de Arduino gaat met een weerstandsnetwerk (Om de 3.3V te krijgen.) naar de RX van de ESP8266.
Voor de software gebruik ik onderstaande code:
#include <SoftwareSerial.h>
SoftwareSerial wifi(2,3); // RX, TX
void setup()
{
Serial.begin(9600); // FTDI
wifi.begin(9600); // GPS; 9600 first time, 38400 second time
}
void loop()
{
if (Serial.available())
wifi.write(Serial.read());
if (wifi.available())
Serial.write(wifi.read());
}
Ik heb verschillende baudrates geprobeerd.
Mijn probleem is dat ik geen "Ok" krijg wanneer ik "AT" stuur. Ik heb het met carriage return en new line characters geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.
Ik krijg wel een andere waarde terug, maar deze is niet leesbaar. Het zijn rare tekens. Wel lijkt het alsof de output lengte afhangt van de lengte van de input. Wanneer ik "AT+ORGL" stuur krijg ik een langere output dan wanneer ik alleen "AT" stuur.
Is hier iemand die hier ervaring mee heeft en misschien kan vertellen wat ik verkeerd doe?
Staat zelfs in de eerste regels van de sketch die hij toont, dus duidelijk dat ik daar niet naar gekeken heb..
Je leest wat er van de seriële poort binnen komt, en stuurt dat via de software serial naar de ESP.
Het is wat ingewikkelder om te doen, maar je kunt ook laten zien wat je hebt ontvangen via de seriële poort door dat niet alleen naar software serial te sturen, maar het ook te echoën naar de seriële poort.
Dus dan zie je op je serial monitor een keer wat je zelf typt, en dan nog een keer wat de Arduino ontvangen heeft.
Dat zou gelijk moeten zijn.
Er is natuurlijk een verschil tussen:
"AT<CR/LF>
En:
"A"
"T"
Er komt kennelijk wel wat binnen maar met de verkeerde baudrate. meest gangbare waren volgens mij 9600, 57600 en 115200. Anders gewoon eens opnieuw flashen.
Ik heb ze dik een jaar geleden gebruikt en toen was het aansluiten en klaar. Wel een paar modules die gereflashed moesten worden. Nu gebruik ik de nodeMCU's. Veel simpler.
Ik krijg voor het flashen geen verbinding met de ESP8266. Ik ben bang dat die dan misschien niet werkt. Ik zal kijken of ik ergens nog een ander exemplaar vandaan kan halen.
Die is exact hetzelfde alleen voor sufferds die niet verder kijken........
De D1 is compacter. Verder allebei 4Mbyte Flash memory. En voor je die vol hebt
LUA kan je zo downloaden ervoor en flashen.... als je er van houdt. Ik heb mijn hele leven altijd wel iets tegen interpreters gehad