In eerste instantie ging het uploaden van programmaatjes prima. Maar nu krijg ik allerlei foutmeldingen als ik programmas wil uploaden. En enkel als deze ESP8266 insteekt.
Als ik de ESP8266 uit trek (Rx, Tx) kan ik wel gewoon uploaden.
foutmelding: Fout bij het openen van de Seriele poort.
Soms staat er ook gewoon: fout bij het uploaden van de schets.
Welke programmer moet ik eigenlijk selecteren?
Wat zou er mis kunnen zijn?
Board: Arduino Mega.
TX aangesloten op TX
RX aangesloten op RX
Je moet naar mijn ervaring altijd de juiste board gebruiken, dus effectief de ESP8266. Ik heb nog niet veel praktische ervaring hiermee, ik heb een ESP32 besteld en heb deze gisteren pas ontvangen. Ik had echter via YouTube vanalles opgezocht en GitHub is de site waar je normaal uitbreidingen zal kunnen vinden voor je Arduino IDE voor ESP boards. Onderverdelingen kunnen ook belangrijk zijn, of merken, ik heb bv de ESP32 nodeMCU. Ik hoop dat dit je een beetje verder he helpt.
avrdude: verification error, first mismatch at byte 0x0000
0x71 != 0x06
avrdude: verification error; content mismatch
Volgens mij is dat niet alles wat er staat, waardoor dit nu buiten de context gaat vallen.
Maar het ziet er verdacht veel uit als een melding dat ie de goeie chip (hij verwacht dus een Mega, en een ESP is dat dus niet.
Sterker nog het is helemaal geen Atmel product en wordt daarom ook niet ondersteund.
Om ondersteuning te krijgen moet je er nog wat boven op installeren, en dat is dus wat Mikeb1970 ook al zei.
Ik heb ondertussen wat research gedaan, en veel hangt af van welke board jij hebt. Zoals eerder gezegd heb ik ook nog niet zo veel ervaring met deze boards. Een oproep dus voor de méér ervaringsdeskundige onder ons.
Board: Arduino Mega 2560
ESP Module: zie hierboven.
Ik krijg ondertussen wel programmaatjes geupload door mijn ESP uit te trekken, board terug op Mega2560 te zetten en dan het programma te uploaden.
Maar een programma rechtstreeks uploading met het ESP board ingeplugd en board op 'generic ESP8266' lukt niet. (foutmelding die ik hierboven vermeld).