Voor de update van Arduino heb ik een programma gemaakt en die werkt perfect. Nu wil ik een aanpassing maken en krijg steeds de melding: ESP8266WiFi.h: No such file or directory.
Deze staat in de library en buiten de update van Arduino heb ik niet veranderd. Wat gaat er nu weer mis en waarom ziet Arduino niet de file terwijl die er gewoon is?
Aangezien je je vraag in de Nederlandse taal gesteld hebt st je vraag verhuisd naar de Nederlandse sectie van het forum.
Draait het programma dat je wilt aanpassen op de Arduino (welke?) of op de ESP8266?
Toon aub je sketch waar je een probleem mee hebt. Ik been geen ESP persoon en kan je niet verder helpen.
Juiste bord geselecteerd? Voor een Arduino (ATmega....) of clone zal de ESP8266WiFi.h file sowieso niet werken. Ook niet op een ESP32. Dat werkt alleen op een ESP8266.
Ik gebruik een ESP8266 en zoals ik al aangaf heeft dit programma altijd gewerkt. Ik gebruik deze nu voor een forecast, maar wou iets aan het programma aanpassen.
Dank u voor een reactie.
Wat heb je aangepast?
Na een update van arduino bedoel je daarmee de IDE? Welke IDE gebruik je? Controleer zeker dat het juiste bord is geselecteerd, juiste hoeveelheid RAM, ...
Plaats je code eens.
Ik gebruik de ide 2.1.1. (laatste). Maar waarschijnlijk was (ook) de library van de wifi corrupt. Heb deze weggehaald, opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik geen fouten meer.
Twijfel nu tevens of ik voorheen inderdaad het juiste bord geselecteerd heb omdat ik ook met een ESP32 bezig project bezig ben.
Maar probleem dus opgelost.
Iedereen bedankt voor de opties.
This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.