Hier ben ik weer met een probleem (wat ik waarschijnlijk zelf veroorzaakt heb)
Ik was dus aan het testen met mijn ethernet shield.
Ik had dus mooie dingen op youtube gezien en dacht effe is kijken of me dat lukt.
Nu was ik van uit arduinosoftware vertrokken met zo een voorbeeld van webserver.
en dat werkte voor analoge waarden uit te lezen.
Nu was mijn bedoeling om hem te laten uitlezen wanneer een uitgang(digitaaluitgang) hoog is.
Nu ik na 2 uurtjes prullen mijn programma erin geladen .
Maar nu werkte niks meer dus ik dat standaard progje erweer in (mac adres eerst veranderen zoals op stickertje).
Maar dat werkte ook niet dus ik mijn oud programma weg gesmeten.
Dacht misschien is het dat maar ook dat hielp niet.
Kan het nu zijn dat ik mijn shield stuk heb gedaan of doe ik gewoon iets fout ?
Heb de usb in de pc zitten (com 4) en de netwerk kabel in de ethernetshield en in de draadloze cisco router.
Pieter
Of jouw shield stuk is kan ik natuurlijk niet weten. Wat ik wel weet is dat ik maar 1 shield ooit heb stukgemaakt en dat is een ethernetshield.
Op een goed werkend shield zouden er leds moeten branden als er een ethernet kabel insteekt. Bij de mijne deden ze het niet meer.
Ik koop altijd minstens 1 shield meer dan ik nodig heb. Dan kan ik altijd testen of er iets stuk is. Das natuurlijk niet voor iedereen even evident natuurlijk.
De lampjes werken nog .
En als ik dat voorbeeld progje DHCPaddressPrinter erin zet met juiste mac adres.
Dan zie ik via seriƫle-monitor een ipadress maar als ik dit ingeef op de pc krijg ik geen webpagina zoals eerst
type: ping 192.168.1.1
dat is waarschijnlijk het IP adres van je router en dan krijg je iets als
Pingen naar 192.168.1.1 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=45 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.1.1: bytes=32 tijd=6 ms TTL=64
door nu het ip adress van je arduino te kiezen kun je zien of hij bereikbaar is over het netwerk.
ping is een ICMP commando, en familiy van TCP/IP zie stamboom hieronder.