Fatal error: strings.h: No such file or directory

Dag allen,
Beste forumleden, helplijnen,

De fout
Fatal error: strings.h: No such file or directory
is zeker niet nieuw, maar een degelijke oplossing kon ik niet vinden op het forum.
helpen jullie me verder.

In de bijlage is de nodige info te zien, maar ik pen ze hier ooknog eens neer
Board UNO WIFI REV2
Editor Create.Arduino

programma uit voorbeelden WifiWebClient

Wat doe ik best om deze fout te verhelpen en dan wat te sturen naar het web en antwoordjes te verwerken.
mvg.
KGB

Hoi brugevkri, welkom.

Ik ken jouw editor niet dus kan je er het fijne niet van vertellen.
Maar het ziet er uit alsof je een niet compleet of anderzijds niet correct geïnstalleerde library hebt.
In de eerste oranje regel in de screenshot is te zien dat strings.h word verwacht in een subdirectory van de wifi101 library maar daar niet gevonden word.
Dus zou ik eens gaan kijken naar die library, 'm eventueel verwijderen en opnieuw installeren.
Maar ik heb geen idee of (en dan hoe) dat kan met jouw online editor.

Het bestand is dit: https://github.com/arduino-libraries/WiFi101/blob/master/src/WiFiMDNSResponder.cpp.
Daarin staat “#include <strings.h>”, waarschijnlijk voor de memcpy() functies en zo.

Iemand had hetzelfde probleem als jij: https://github.com/arduino-libraries/WiFi101/issues/289. Kun je daar iets mee ?

Ik ben geen fan van dit soort boardjes.
De ATmega4809 is een nieuwere microcontroller dan de ATmega328P van de gewone Arduino Uno, maar omdat veel libraries voor de ATmega328P geschreven zijn, is de oude vertrouwde ATmega328P nog steeds een betere keuze.
Voor de Wifi zit er een u-blox NINA-W102 module op, en daarin zit een ESP32. De ESP32 kan ontzettend veel meer dan de ATmega4809.
Je hebt dan de situatie dat je een eenvoudige ATmega4809 hebt die steeds moet communiceren met de Wifi module, die zelf een processor bevat die veel krachtiger is. Dat vind ik heel raar. Vooral dat steeds communiceren met elkaar kan voor problemen zorgen.

Als je iets wilt doen met Wifi, dan kun je een ESP32 boardje kopen. Dan ben je in één keer klaar, zonder alle omslachtige ellende.