Flashare SIM900A

Ragazzi ho preso questo modulo GSM per poter fare un sistema di scambio amatoriale.
Mi sono accorto però che il modulo non aggancia il segnale gps e che devo mettergli il firmware del SIM900 (Link).
Il problema è che gli Arduini che ho non hanno il chip richiesto.
Ho allora visto quest'altra guida che però usa un convertitore USB 232 che non ho...
Sapete consigliarmi qualche per fare questo aggiornamento? O devo andarmi a prendere questo convertitore?

Non mi fido di pagine che fanno vedere Arduino Mega falsificati.

A me mi sembra che il SIM900 non ha un modulo GPS.

Ciao Uwe

In effetti le specifiche SIMCom per il SIM900 riportano:

2 SIM900 Overview

Designed for global market, SIM900 is a quad-band GSM/GPRS engine that works on frequencies GSM 850MHz, EGSM 900MHz, DCS 1800MHz and PCS 1900MHz. SIM900 features GPRS multi-slot class 10/ class 8 (optional) and supports the GPRS coding schemes CS-1, CS-2, CS-3 and CS-4.

With a tiny configuration of 24mm x 24mm x 3mm, SIM900 can meet almost all the space requirements in your applications, such as M2M, smart phone, PDA and other mobile devices.

The physical interface to the mobile application is a 68-pin SMT pad, which provides all hardware interfaces between the module and customers’ boards.

The keypad and SPI display interface will give you the flexibility to develop customized applications. Serial port and Debug port can help you easily develop your applications.

One audio channel includes a microphone input and a speaker output.

The SIM900 is designed with power saving technique so that the current consumption is as low as 1.5mA in SLEEP mode.

The SIM900 is integrated with the TCP/IP protocol; extended TCP/IP AT commands are developed for customers to use the TCP/IP protocol easily, which is very useful for those data transfer applications.

... e non si fa alcuna menzione al GPS ::slight_smile:
Sicuro che non ti riferisci ad altro modello ?
Guglielmo
P.S.: Comunque SIMCom NON ha più a catalogo la serie 900 ... o almeno io nel loro sito non la trovo più