gegevens ontvangen en aflezen over RX pin.

Hallo, ik ben vrij recent begonnen met arduino via school dus ben ik nog een redelijke noob. Ik zou graag gegevens willen aflezen via de serial monitor. Hiervoor wou ik de TX en RX pin gebruiken. Ik hoef alleen maar gegevens te ontvangen en niks te versturen. Ik heb hiervoor een ardruino Mega. Ik heb al meerdere codes geprobeerd maar nog niks werk. Moet een baud rate van 9600 gebruiken.
hoop dat dit genoeg informatie is.

Mats

Omdat je de Seriële monitor gebruikt, zijn Tx0 en Rx0 niet bruikbaar omdat die worden gebruikt voor de communicatie met de monitor. Er zijn wel andere Seriële poorten beschikbaar op de Mega (ff opzoeken) die je zou kunnen gebruiken. Verder is de vraagstelling wel een beetje vaag. Met "gegevens" kannen wij niet zoveel. Dus graag wat duidelijker zijn met de specificaties wat je precies wilt.
Daarna gaan we er wel van uit dat je dit zelf verder oplost. Immers daar schijnt onderwijs voor te dienen......

Misschien kun je een van je pogingen tonen. En dan ook precies uitleggen wat het moet doen en wat het doet. Dan kunnen we misschien aanwijzen waar je de mist in gaat :wink:

Verder, dit is een van de vaakst gelinkte artikelen over seriele communicatie met een arduino. Het is in het engels, geen idee of dat een problem oplevert.