De laatste tijd ben ik bezig geweest met de Leonardo en een Ethernet Shield. Na verschillende testjes had ik het probleem dat, na het opnieuw opstarten van het board, het script niet meer werkt. Dit gebeurt ook wanneer ik het standaard script Voorbeelden/Ethernet/WebServer upload.
Heeft iemand ideeën of oplossingen voor dit probleem?
D eerste test is het ethernet shield verwijderen en de blink sketch uploaden. Als dat werkt weet je dat je leonardo nog ok is.
Dan de ethernetshield inpluggen en kijken of het nog steeds werkt.
Met vriendelijke groet
Jantje
Dank voor de tip. Dit heb ik inderdaad ook geprobeerd en dat werkte goed. Daarnaast ook gekeken wat er gebeurt als ik de shield op een Mega board zet; dit werkte ook goed. Het zit ergens in de combinatie van de leonardo en de ethernetshield denk ik.
Welke ethernet shield is dat dan ?
Er zijn verschillende versies plus clones dus als er iets mis mee is is het wel goed te weten om welke versie het gaat.
Een tijd terug meen ik ook gelezen te hebben dat de eigen firmware van een van die shields een update nodig zou hebben om goed te functioneren.
Zoals je ziet is dat wel erg onzeker omdat ik dus niet precies weet hoe dat verhaal ook weer zat en ik zelf nog helemaal niet aan ethernet ben toegekomen.