Hi. Ik heb een Google chromebook een wemos d1mini board. Als ik in de chrome browser bv " blink" invoer kan ik met succes de sketch compileren maar bij uploaden staat een rood kruis. Als ik op internet zoek zie ik steeds dat het mogelijk is om op een wemos d1 mini board een sketch te downloaden. Wat is waar en wat doe ik fout ( als het waar is). Bedankt voor de antwoorden
You posted in an English-only forum section. I have moved your topic. Please take care where you post in future.
ik gebruik diverse wemos d1 bordjes en heb geen problemen met uploaden van een sketch. welke versie van de ide gebruik je?
Ik gebruik de laatste versie van IDE
En dat doe je op chrome book?
Gebruik je op je chomebook de browser (en dus een online variant van de IDE genaamd Arduino Cloud Editor), of heb je de IDE op je chromebook geïnstalleerd ?
Wordt je WEMOS herkend door je chromebook ?
Ik heb geen idee hoe je dat kunt controleren.
Die boardjes worden net zoals goedkopere Arduino clones, ook geleverd met verschillende USB naar serieel oplossingen aan boord, en daar zou je probleem wel eens in kunnen zitten.
Verder moet je je IDE wel vertellen dat je zo'n wemos boardje gebruikt, en waarschijnlijk daar de libraries voor regelen.
Als ik bij mijn offline IDE op tools klik, dan zie ik daar een ESP geselecteerd staan.
Kun jij ook zoiets zien en is dat wel het juiste boardje ?
Nogmaals, ik gebruik geen cloud flauwekul dus ik weet ook niet of dat daar allemaal hetzelfde werkt als bij mij.
Ik gebruik de on line browser. Althans dat probeer ik. Als ik dan een sketch wil downloaden compoleert/verifiërt hij de sketch wel maar upload weigert hij. Bij alle boarden staat bij uploaden een rood kruisje. Op internet en chatbots staat dat wemos boards wel geaccepteerd wordt in de on line browser. Mijn vraag wat is waar. Is het waar? Wat doe ik dan verkeerd. Is het niet waar moet ik dan mrt Arduino IDE via Linux. Is dat aan te raden?
realiseer je dat een wemos d1 feitelijk een esp8266 bordje is. in de nieuwe ide is het heel belangrijk dat je de juiste poort en het juiste bordje selecteert. Kies pas een voorbeeld als je het bordje hebt geselecteerd andersom werkt niet. voorbeelden zijn bordje afhankelijk in tegenstelling tot voorheen.
en nee, ik gebruik niet de online versie
Als je via chromebook browser kijkt zie je dat in de keuzelijst van Wemos boardjes de bij alle boards de vakjes verifiëren een groen vinkje hebben en uploaden een rood kruisje staat. Ik heb ook allebei de poorten geprobeerd. Ik denk dat ik maar via linux ga werken
This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.