ik wil graag een fijn stof meting doen met de grove dust sensor.
Ik heb één meting gedaan met duidelijk verschillende waarden, maar de andere metingen (zelfde code), ongeacht van de locatie geven steeds 0,62/0.01cf weer.
Hoe kan dit verklaard worden?
Niet iedereen herkent Grove als een merk, dus het zou een goed idee zijn als je dat benadrukt bij een dergelijke vraag.
Want een grove dust sensor om fijnstof mee te meten, klinkt mij eigenlijk als een vreemde combinatie.
Nou herkende ik dit merk (een submerk van Seeed) wel, en heb er dus een Google opdracht op los gelaten, wat goede links opleverde.
Deze link (klik !), de eerste waar Google mee aan kwam dragen, levert wat informatie plus een voorbeeld Arduino code op.
Ik heb geen idee welke code jij gebruikt hebt, want daar heb je niets over verteld.
Dus wijs naar de code die je hebt gevonden, of beter nog, plaats je volledige code hier.
En doe dat dan tussen [code] [/code] tags alsjeblieft.
Wanneer je naar gevonden code wijst, vertel dan exact waar en hoe je wat veranderd hebt.
Volgende stukje tekst van de eerder genoemde link lijkt me wel interessant:
Seeed:
Warning
This sensor uses counting method to measure dust concentration, not weighing method, and the unit is pcs/L or pcs/0.01cf.
Please pay attention to the warnings listed here:
Please keep it upright.
3 min preheat time is required while using for the first time.
Arbitrary operation may cause unexpected damage.
Following widgets (red rectangle marked) is used only for the factory setting. Please DO NOT change the default configuration.