Hallo jongens,
Ik ben momenteel nog steeds met een soort spel bezig waarbij ik vele modules gebruik, nu ben ik ongeveer bij de laatste modules beland en is mijn code te groot geworden voor de Uno, geen probleem natuurlijk, dan switch ik naar de Arduino Mega, maar nee de compiler 'staat het niet toe', de libraries conflicten ergens met elkaar, welke libraries het zijn en waarom zou ik echt niet weten, ik weet niet veel van libraries. In de Uno compiler krijg ik geen error messages, al zet ik de compiler op Mega krijg ik wel een error message namelijk:
Arduino: 1.8.1 (Windows 10), Board:"Arduino/Genuino Mega or Mega 2560, ATmega2560 (Mega 2560)"
Tone.cpp.o (symbol from plugin): In function `timer0_pin_port':
(.text+0x0): multiple definition of `__vector_13'
libraries\IRremote\IRremote.cpp.o (symbol from plugin):(.text+0x0): first defined here
c:/users/name/appdata/local/arduino15/packages/arduino/tools/avr-gcc/4.9.2-atmel3.5.4-arduino2/bin/../lib/gcc/avr/4.9.2/../../../../avr/bin/ld.exe: Disabling relaxation: it will not work with multiple definitions
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
Fout bij het compileren van board Arduino/Genuino Mega or Mega 2560
This report would have more information with
"Show verbose output during compilation"
option enabled in File -> Preferences.
Dit zijn de libraries die ik gebruik:
#include <nRF24L01.h>
#include <printf.h>
#include <RF24.h>
#include <RF24_config.h>
#include <IRremote.h>
#include <Wire.h>
#include <SPI.h>
#include <MFRC522.h>
#include <LiquidCrystal_I2C.h>
#include <EEPROM.h>
Maar dan komt het volgende probleem er weer bij kijken... ik wil nu nog een GSM shield toevoegen en een bluetooth module, ik had in gedachten om de bluetooth module op pin 0 en 1 aan te sluiten Tx en Rx zodat ik in de code geen SoftwareSerial of iets hoef te gebruiken en de Arduino hem automatisch pakt, lekker makkelijk dus.
Nu gebruikt de GSM shield als Rx en Tx pin 2 en 3 (heb ik hier gelezen: Klik hier, conflict het shield dan als ik Bluetooth in 0 en 1 gebruik? Mij lijkt van niet, overigens is 2 een interupt pin die op de Mega pin 10 is, dus zal ik een jumper wire van pin 2 naar 10 moeten verbinden (heb ik hier gelezen: Klik hier).
Overigens kan ik dus ook alle pins op de GSM shield gebruiken behalve, (2), 10 en 3 en 7 (reset voor GSM?)
Ook al zou het theoretisch gezien moeten werken allemaal (nadat die library fout opgelost is), heb ik toch het idee dat het GSM shield gaat conflicten met het Bluetooth module als ik die aansluit op 0 en 1, weet iemand hier meer van?
Misschien handige informatie:
Modules die ik nu gebruik:
- RFID reader
- motion sensor
- buzzer (kleine)
- NRF24L01
- LCD screen (I2C 20x4)
- IR-receiver
- lichtsensor
Modules die ik nog ga toevoegen:
- GSM Shield
- Bluetooth module (Ik moet dan zeker weten dat deze niet conflict met GSM shield!)
Bedankt voor alle hulp (sorry dat ik zoveel vraag)!