Hardware Arduino Serieel + Touchscreen + webpage

Dag allemaal,

Ik ben bezig met een projectje waardat ik via aan arduino seriele data moet uitlezen en loggen.
Nu wordt er mij ook gevraagt om een touchscreen interface en web interface te voorzien.

Nu vroeg ik mij af welke hardware ik hier best voor gebruik mits ik de seriele poort al gebruik en ik merk dat een touchscreen met eigen software ook de seriele contacten gebruikt.

Kunnen jullie mij op weg helpen?

Alvast bedankt.

Je kan een Nextion scherm nemen. Die zorgt voor de aansturing van het scherm en kun je evt. via de softwareSerial aansturen. Zijn iets duurder dan de kale TFT schermen maar schelen een bak werk.
Ik weet niet wat voor Arduino je gebruikt, maar een webinterface (dus eenvoudige server op de Arduino) zijn nogal aardige geheugen vreters.

Momenteel voor de seriele communicatie te testen gebruik ik een UNO maar ik op zoek naar welke board ik best aanschaf.

Is het ook mogelijk om een html pagina op de sd kaart te plaatsten van een ethernet shield?
Welke arduino lijk u het meest geschikt?

Een ESP8266 dev board kan een goede vervanging zijn voor de UNO: Het heeft WiFi, en veel geheugen voor het runnen van een webserver etc. Sommige modules hebben tot 4MB flash geheugen, dus dat kan je gebruiken om te loggen, en om de HTML, CSS, JS etc. voor de webpagina's op te slaan.

Mijn Beginner's guide to the ESP8266 kan je een idee geven van de mogelijkheden.

Een Arduino UNO zal waarschijnlijk onvoldoende geheugen hebben, en een SD-kaart en een Ethernet shield zijn bottlenecks.

Pieter

stemmerman:
Momenteel voor de seriele communicatie te testen gebruik ik een UNO maar ik op zoek naar welke board ik best aanschaf.

Is het ook mogelijk om een html pagina op de sd kaart te plaatsten van een ethernet shield?
Welke arduino lijk u het meest geschikt?

Eerst helder maken wat je precies wilt. Dan een keuze maken.... Niet eerst keuze maken afgaande op anderen hun mening zonder dat je de feitelijke requirements hebt vastgesteld. Een ander geeft zijn/haar voorkeur... Maar je specs veranderen nu nog on the fly... Nu wil je mogelijk een SD kaart erbij.... Nog ff en er moet een SATA drive bij....
Eerst denken dan doen.....

Mijn excuses dat ik niet duidelijk was maar had ik perfect geweten wat ik nodig had diende ik deze vraag niet te stellen...

Ik dacht hier wat raad te krijgen wat de hardware aan kan en wat niet...

Om het duidelijk te formuleren, ik kreeg de opdracht om een seriale data logger te maken om data van 20 Ultrasone Anemometer's te loggen. Hierbij dient er een touchscreen bijgeplaatst te worden om zo instellingen aan te passen. Zoals frequentie van het loggen en welke sensoren er mogen gelogt worden.
Later dient er nog de mogelijkheid te bestaan om vanaf de computer deze instellingen te veranderen.

Ik dacht dat er eenvoudigste was om op een SD kaart te loggen doordat deze dan rechtstreeks in de pc kon geplaatst worden voor het uitlezen.

Is dit voor school of zo?

Neen ik werk in een onderzoeksinstituut. Ik kreeg deze opdracht doordat de loggers die wij eerst gebruikten zeer duur zijn en dus zijn we op zoek naar een goedkopere oplossing.

Bedankt voor uw tijd.