Heeft iemand ervaring met de DHT11?

Een goede avond, Heeft er iemand ervaring in het gebruik van de DHT11? En dan niet de onnauwkeurigheid en het uitlezen, maar meer het gebruik in bepaalde omstandigheden, zoals direct vocht. ( kan hij buiten geplaatst worden). Moet de DHT11 beschermd worden tegen het direct vocht of is het isoleren van de contacten voldoende.

alvast bedankt Vic

Niet buiten plaatsen lijkt me, heb er 1 verprutst door er te dicht op te ademen toen ik hem probeerde te testen. Hierdoor werd de luchtvochtigheid meter erg onnauwkeurig. (permanent) Ook heeft er 1 de geest gegeven toen er water over heen druppelde.

Dus ook niet ip65 lijkt me. (spatwater dicht)

hij kan tegen wel tegen lucht vochtig heid , aleen niet tegen regen :zipper_mouth_face:
gebruik hem ook in me paddo kweek bak ,
8)
hij verloopt na een jaar in waardes , maar dat kan je filteren

Heren bedankt
bij nader inzien kan hij ook niet waterdicht zijn anders kan hij geen luchtvochtigheid meten :blush:
een van mij DHT11 had van ochtend een afwijking van 12 punten nu heeft hij er nog maar 5 dus hij lijkt bij te trekken wat de waarde betreft. ga verder met testen voor mijn idee├źn.

Grt Vic

Mijn ervaring met de DHT11 is dat de uitgelezen waardes inderdaad nogal kunnen fluctueren.
Een DHT22 geeft daarentegen een stuk stabielere waardes en is wat mij betreft dan ook superieur!

Beste, Projecten die ik buiten moet hangen, los ik als volgt op: Je neemt een waterdichte aftakdoos, en kleef het element erin. Hier doe ik dat met een klokje van Conrad (dcf77) klik Toen weliswaar in testfase, maar nu functioneel. Je laat een paar ingangen open, onderaan uiteraard...

Hoi Ivan, Aan zo'n oplossing zat ik ook te denken maar dan met een pvc pijp met een verloopstuk er op. Ik wil dit gaan gebruiken om mijn duikschoenen te drogen en de fan uit te schakelen als alles (bijna) droog is.

grt Vic