HELLUP bluetooth slider to servo code kom ik niet uit

Hello,

nog steeds leuk bezig met arduino en nu een eigen project begonnen met een robot arm

100% eigen makelarij en erg leuk om te doen.

echter loop ik tegen een stukje onkunde (gebrek aan kennis) aan en kan het antwoord op internet niet vinden.

ik heb een app BlueTooth Electronics by keuwl die met een slider een waarde van 0 tot 180 (zelf intestellen) naar mijn arduino stuurt
via Bluetooth

deze stuurt een waarde met een string ervoor (StartString) en er na(EndString) beide 'A' genaamd.
bij het veranderen van de positie van de slider stuurt de app dus via Bluetooth

'A'+value+'A' naar de arduino toe.

nu moet ik in mijn code deze waarde gebruiken om naar mijn servo toe te schrijven.
een Tower Pro MG996R

maar ik heb compleet geen idee hoe...niet hoe ik deze waarde "binnenhaal", "verwerk" en "schrijven" moet

sorry voor mijn misschien wel te simpele vraag. maar ik hoop graag verder te komen.

al zo vast bedankt u allen!!!

groeten P.Visser

Misschien wil je te snel (zo ongeveer iedereen tegewoordig). Ga eerst ervaring opdoen met hoe je iets via de bluetooth kan verzenden en hoe je deze ontvangt. Volgens mij is het gewoon seriele communicatie over de bluetooth. Maar neem een stap te gelijkertijd. Grote-stappen-snel-thuis is meestal grote-stappen-nooit-thuis

Hoi kidintheway.

Zoals Nico al aangaf, dit is vermoedelijk gewone seriële communicatie, maar dan middels radio golven en bluetooth.
Het maakt dan niet zo veel uit via welk medium dit gaat (bluetooth dus), de kern is seriële communicatie.
Tweede wat je moet weten is dat het onwaarschijnlijk is ‘A’, waarde, ‘A’ zoals je zei, maar waarschijnlijker is het dan iets zoals dit:

ascii 65
ascii 49
ascii 56
ascii 48
ascii 65

Wanneer je slider op de maximale stand gezet word.
Dan is het aan jou om de waardes die je ontvangt op de juiste wijze te “decoderen”.
Dat is wel even wat werk, maar het is te doen.
Dat weet ik zeker, omdat ik zoiets zelf al eens heb toegepast (en heb er ook veel plezier mee beleefd).
Daarbij heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de wijsheid van gewaardeerd forum lid Nick Gammon (klik !) voor wat betreft seriële communicatie.

Door goed te kijken wat er nou eigenlijk binnen komt, en door te weten wat je kunt verwachten, is het dus mogelijk die binnenkomende data te verwerken.
Je kunt dan zelfs redelijk goed zien of je betrouwbare data binnen krijgt of onbetrouwbare die je dan weer weg moet gooien.