HELLUP! (wel uploaden, geen resultaat)

Hey hallo,

ik ben net het ''arduinowereldje" binnen gelopen
heb inmiddels wel de starterkit voltooid, dus een klein beetje ervaring :slight_smile:

maar... heb nu in ene een probleem.

ik krijg niets meer 'draaiend' als het om projectjes gaat.

op de een of andere manier kan ik wel uploaden (aangezien ik
'uploaden voltooid' zie staan in mijn IDE na het uploaden van een sketch.

maar iets simpels als;

void setup() {
pinMode (2,OUTPUT);
}

void loop() {

digitalWrite (2, HIGH);
}

Krijg ik niet aan de gang.

en na het uploaden heb ik deze melding in het onderste venster;

WAARSCHUWING: Categorie '' in bibliotheek EEPROM is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
WAARSCHUWING: Categorie '' in bibliotheek SPI is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
WAARSCHUWING: Categorie '' in bibliotheek SoftwareSerial is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
WAARSCHUWING: Categorie '' in bibliotheek Wire is niet geldig. Wordt gewijzigd naar 'Uncategorized'
Warning: platform.txt from core 'Arduino AVR Boards' contains deprecated recipe.ar.pattern="{compiler.path}{compiler.ar.cmd}" {compiler.ar.flags} {compiler.ar.extra_flags} "{build.path}/{archive_file}" "{object_file}", automatically converted to recipe.ar.pattern="{compiler.path}{compiler.ar.cmd}" {compiler.ar.flags} {compiler.ar.extra_flags} "{archive_file_path}" "{object_file}". Consider upgrading this core.

De schets gebruikt 846 bytes (2%) programma-opslagruimte. Maximum is 32.256 bytes.
Globale variabelen gebruiken 9 bytes (0%) van het dynamisch geheugen. Resteren 2.039 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 2.048 bytes.

mijn arduino betreft;

Board; Arduino Uno Rev3
Sftwareversie; IDE 1.6.7
poort; COM3
programmer; avrisk mkll

ik dacht dat ik eerst de print had gesloopt en heb een nieuwe gekocht,
maar ook bij deze print heb ik het zelfde probleem.

Sorry voor deze waarschijnlijk domme vraag want het zal in jullie ogen wel echt iets heel simpels zijn...

maar ik heb tot grootse frustratie al veel zoek en speurwerk moeten doen maar heb het licht nog niet kunnen zien.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

al zo vast bedankt.

Het zijn (slechts) waarschuwingen. Geen errors. Werkt de sketch na het uploaden?

In Settings, staat 'Compiler Warnings' normaal op 'None'.
En 'Show verbose output' staat normaal uit voor zowel 'compilation' en 'upload'.
Heb je dit veranderd?

Heb je de IDE na installatie naar een ander mapje verplaatst?

Die laatste 3 regels ("De schets gebruikt 846 bytes, etc..") geven aan dat het compileren wel is gelukt.

en hoe zie je dat de sketch niets doet?

de waarschuwingen betekenen dat je oude libraries hebt op een nieuwe versie van de IDE.
geeft niks als je ze niet gebruikt.
je boardje heeft ook oude bootsoftware, maar ook dat zou goed moeten gaan
gebruik een Serial.print en kijk in de monitor of je iets terugkrijgt.

Allereerst hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

na alles uit geprobeerd te hebben en nog steeds niets wilde ben ik verder gaan zoeken... in mn 'hardware' kabels weerstanden ect.

nu kom ik er zojuist achter dat mijn breadboard aan de onderzijde
een scheurtje had in een doorlus plaatje (op zijn GROUND)
(wat ik niet begrijp want hij is zo goed als nieuw.)

Tenet een solderinkje gelegd en opgelost.

dank jullie wel in ieder geval

kidintheway:
nu kom ik er zojuist achter dat mijn breadboard aan de onderzijde
een scheurtje had in een doorlus plaatje (op zijn GROUND)
(wat ik niet begrijp want hij is zo goed als nieuw.)

Dat noemen ze Chinese kinderarbeid....