Msquare:
Det ser alt rimeligt ud - på papir.
Takker og syntes selv det blev nogenlunde, nu hvor det er min første tegning 
Inkluder dit program i næste svar. (tryk på # ikonet i svar vinduet så program koden kommer i en pæn kasse for sig)
Hvis du skriver til analog porten (feks laver en digitalWrite(A1,HIGH)
) så kan det forklare at du brænder sensoren. Du må kun lave analogRead
eller digitalRead
fra de pinde du kobbler dine sensorer på. Du må ikke bruge pinMode(A1,OUTPUT)
,
Hvis du har brugt biblioteket for at snakke med RTC så bruger den A4 og A5. Det kan ikke laves om på, det er internt i chippen. Det kan også forklare din varme sensor brug A0-A3 (det er 4 styks)
I øvrigt - der findes ikke en defenition for D4 - det skrev jeg for oversigtens skyld. Du er selv nødt til at definere const int D4 = 4 ;
for at navnet "D4" skal betyde digital pin 4.
Rent programmerigns mæssigt skal der være en "afstand" mellem grænseværdien for at tænde og for at slukke (hysterisis). Isør da analog læse værdier ofte variere med et par trin (støj/usikkerhed i Anlog-kredsløbet)
int Sensor=analogRead(A1) ;
if (Sensor < 300) digitalWrite(D4,HIGH) ;
if (Sensor > 400) digitalWrite(D4,LOW) ;
Her vil den ikke ændre i relæ tilstanden hvis analog ind værdien er mellem 300 og 400 (inklusiv), mens den vil ændre tilstanden hvis den er udenfor.
Hej Msquare
Rigtigt mange tak for svar igen, sætter stor pris på den hjælp jeg kan får
da jeg åbenbart er total code-blind 
Jeg prøvede at bruge den code du skrev i første indlæg.
Der er sikkert noget jeg har helt misforstået ved den, for kan godt se nu at der nok mangler noget.
Den Serial.print jeg fik fra dit eksempel 1 viste, tør 57 og helt våd 124 fra sensor'en.
Og som du kan se, så lavede jeg D4 om til 4 for ellers kunne programmet ikke finde ud af det, men det har du lige skrevet hvorfor 
void setup() {
pinMode(4, OUTPUT);
}
void loop() {
if ( analogRead(A1) > 80 ) digitalWrite(4, HIGH);
else digitalWrite(4, LOW);
}
RTC'en er nemlig sat til A4 og A5, for der har jeg læst det skulle være, men kan heller ikke få den til at virke, så den skriver rigtige tid og dato.
PS. Jeg har sensor shield v4 sat på Leonardo'en, men det burde vel ikke ha nogen indvirkning på pinsne og programmet, eller???
Mvh Johnny