voeg dit eens toe waar jij dat delay(2000); hebt staan
// fade out from max to min in increments of 5 points:
for (int fadeValue = 255 ; fadeValue >= 0; fadeValue -= 5) {
// sets the value (range from 0 to 255):
analogWrite(ledPin, fadeValue);
// wait for 30 milliseconds to see the dimming effect
delay(30);
Hoi CarlClancy, welkom.
Lees dit (klik !) en de link die je er vind even door, zodat je na nu het forum ook op correcte wijze kunt gebruiken.
Als je die laatste opmerking kan maken, dan weet je ook wat de oplossing daarvoor is.
En je zult ook zien dat de fade korter duurt dan de 2 seconden die je tot nog toe vergooit.
En dat zijn daarmee 2 bijzonder eenvoudig op te lossen zaken.
MAS3:
Hoi CarlClancy, welkom.
Lees dit (klik !) en de link die je er vind even door, zodat je na nu het forum ook op correcte wijze kunt gebruiken.
Als je die laatste opmerking kan maken, dan weet je ook wat de oplossing daarvoor is.
En je zult ook zien dat de fade korter duurt dan de 2 seconden die je tot nog toe vergooit.
En dat zijn daarmee 2 bijzonder eenvoudig op te lossen zaken.
Ik ben blij dat jij zo hartelijk newbies ontvangt en ben ook gelijk klaar hier ik hoef geen antwoord meer van iemand want schijnbaar zitten er hier wat te hoog gegrepen die hards die niet bereid zijn te helpen als iemand wat vraagt maar alleen achterlijk kunnen antwoorden .
Als ik het had geweten .... ! dan had ik het niet hoeven vragen onbehoorlijk stuk vreten
CarlClancy:
Als ik het had geweten .... (scheldpartij)
Je wist het ook al !
Ik help je door je te wijzen op de gebruiksaanwijzing van dit forum.
En ik vertel je dat je in je 2e bericht verraadt dat je het antwoord op je eigen vraag al weet.
Ik geef je een tip over de timing van je sketch na de door iemand anders voorgestelde aanpassing.
En ik vertel je dat het niet moeilijk is dit op te lossen.
Maar daarmee denk jij dat ik je loop af te zeiken, want ik geef je niet een kant en klare sketch zodat je zelf niet meer na hoeft te denken over de oplossing van je probleem.
Nou dat doe ik niet, en daar ga ik ook niet mee beginnen.
Want als je zelf het probleem kunt herkennen dan kun je het ook oplossen en heb je er uiteindelijk wat van geleerd.
Van cadeautjes leer je hooguit "dank je wel" te zeggen, maar in jouw geval durf ik dat ook nog wel te betwijfelen.
Als jij een ander je werk wil laten doen, moet je een vacature advertentie plaatsen.
Maar dat gaat je geld kosten, ik weet al hoe interessant jij dat gaat vinden.
In de tijd die je nodig hebt gehad om je blijdschap over mijn bericht te ventileren, had je ook je sketch in orde kunnen maken want je moet ongeveer een kwart regel veranderen.
En dan was je een week voor Halloween klaar geweest met het probleem dat je jezelf op de hals gehaald hebt door iemand iets te beloven zonder dat je er zeker van was dat je het kon waarmaken.
En je had ook om meer informatie kunnen vragen, uiteraard op de wijze die je leert uit de gebruiksaanwijzing.
Dan was je na het weekend klaar geweest met je Halloween projectje, nog steeds ruim voldoende om geen gezichtsverlies te leiden.
Lees het hele onderwerp nog maar eens door, maar nu zonder te verwachten dat alle antwoorden alleen maar bedoeld zijn om newbies af te zeiken.
Ze zijn wel bedoeld om je aan het denken te zetten.
Nou veel plezier en succes verder met je nieuwe hobby.