Hoe pak ik dit aan

Hoi,

Ben nog steeds bezig met de McWorthy cursus.
Nu heb ik als "huiswerk" dat ik een DC motor moet aansturen met 2 buttons.
Als ik button1 indruk gaat de snelheid klok gewijs naar boven.
en als ik button2 indruk gaat de snelheid klokgewijs naar beneden totdat de snelheid nul is.
Dan gaat de snelheid weer naar boven maar dan tegen de klok in.

Hoe pak ik deze verandering op een goede manier aan.
Heb vanmorgen heel wat ideeën geprobeerd maar geen werkende.

je kunt een int variabele gebruiken voor de snelheid. Als je knop 1 indrukt verhoog je die variabele, als je knop 2 indrukt verlaag je die variabele. Verander de waarde niet als je de maxima bereikt (-255 of +255).

Als de waarde groter of gelijk aan nul is zet je de richting voorwaarts, als de waarde kleiner dan nul is zet je de richting terugwaarts.

Als je de waarde gebruikt voor de PWM kun je deze direct gebruiken voor de voorwaaartse beweging, voor de terugwaartse veweging moet je deze met -1 vermenigvildigen.

oke,

Ik overdenk het probleem weer.
Maar wat in het begin ?
Bij nul moet de DC motor stilstaan.

Zo de richting instellen als de snelheid groter of kleiner als nul is.
Of is dat wat je bedoelt ?

Als de waarde groter of gelijk is aan nul zet je de richting met de klok mee. De waarde nul sturen naar een PWM pin schakelt de pin uit.

Als de waarde kleiner is dan nul zet je de richting tegen de klok in.

Oke,
Voor zover ik het weet , heeft een DC motor twee pinnen waarmee je de richting kan bepalen.
Maar ik snap het idee

Dank je .

en voor mij de Case is closed and opgelost.

Heel goed dat je van te voren gaat bedenken wat je allemaal moet doen.
Zo kun je dus ook bedenken wat je nodig zal hebben om dat te doen.
Je kunt dit niet direct met Arduino pinnen doen, die kunnen geen motor aansturen.
Dus zul je een versterker nodig hebben hiervoor, en daarvoor zijn verschillende oplossingen te bedenken.
Wellicht zie je aan dit antwoord dat ik de McWorthy cursus niet ken, want ik weet dus niet wat die hier over zegt.

Wanneer je er niet verder mee zou komen, kun je aangeven op welke manier je de motor snelheid en de draairichting wil aansturen, want daar zijn verschillende oplossingen voor te bedenken (ieder met z'n eigen voor en nadelen).

Alle onderdelen worden al gegeven.
het ging me meer om hoe ik de code kan aanpakken.