Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik moet voor een schoolproject een simpel reactie spel maken dmv Arduino maar mijn kennis is nog te weinig om dit te maken.
het doel is om een 1 Led uit te schakelen die op een random tijdstip gaat knipperen.
Deze led moet dan binnen een bepaalde tijd worden uitgeschakeld middels een drukknop.
als de tijd verstreken is stopt de led met knipperen en blijft aan.
Als je binnen het tijdbestek de knop indruk dan gaat de led uit.
Hierna begint het spel opnieuw..
Zoals je ziet lijkt het heel simpel maar voor de beginner erg lastig en ontbreekt de tijd om Arduino beter te leren. simpele basis dingen kan ik al wel.
Wie zou mij zou kunnen helpen, zou heel fijn zijn.
Bedankt dat je eerlijk bent betreffende de school opdracht.
Je kunt dit implementeren met een finite state machine. Hieronder de verschillende states die ik zie gebaseerd op je beschrijving
Wacht een willekeurige tijd. Als die tijd voorbij is
Houd de tijd bij dat dit gebeurde (gebruik milis()).
Ga je naar de volgende state (2 hieronder).
In deze state moet je een paar zaken doen
Knipper de LED met een techniek die bekend staat als blink-without-delay.
Kontroleer of de knop was ingedrukt; indien ja, ga naar state (3).
Kontroleer of een bepaalde duur verstreken is door de huidige tijd te vergelijken met de huidige tijd. Indien de tijd verstreken is, ga naar state (4).
Schakel de LED uit.
Schakel de LED aan.
Ik vermoed dat je het spel ook wilt starten. Dit kun je doen door een state toe te voegen voor (1) waarbij je wacht tot de knop wordt ingedrukt en losgelaten (dat is de start conditie) en dan
De led uitschakelt
Naar state (1) gaat.
Ik denk dat dat het zo'n beetje is.
Je zult het gebruik van millis() moeten bestuderen zodat je een niet-blokkerend programma hebt dat direct op het drukken van de knop kan reageren (in state (2)).
Een finite state machine kan worden gemaakt met een switch/case.
Dank u voor uw bericht echter blijkbaar is mijn kennis dermate weinig dat ik ondanks uw goede uitleg het niet zo begrijp, misschien dat u een voorbeeld van code kan geven.
Dit reactiespel is een standaard opdracht voor school. De leraren kunnen niets nieuws meer bedenken.
Je kunt het beste de zoekmachine van het forum gebruiken om een oplossing te vinden.
als jij nou eens begint met jouw code? en omdat het voor school is kun je eerst eens beginnen met een stroomschema om uit te leggen wat je docent wil van jou. en gaandeweg krijg je een schema, en daar een code voor. en sterretje is al vergevorderd heeft wel gelijk maar ik denk dat het boven je petje uitkomt.
probeer eerst eens blink en dan blink without delay want dan snap je gelijk hoe die timers werken.