Hulp bij snelheid berekenen snelheid met encoder

Goedeavond,

Ik ben nieuw hier en tevens ook nieuw met Arduino. Ik ben nu een tijdje aan het "spelen" met de Arduino en nu loop ik vast op het volgende. Hopelijk kan iemand me mee op weg helpen.
Wat mijn doel is, is het volgende. Ik heb een encoder die 200 pulsen per omwenteling afgeeft. Deze lees ik in mijn arduino. Het wiel wat op de encoder zit heeft een diameter van 55. Dus daarmee kan ik uiteindelijk de afgelegde afstand mee berekenen. Dit is mij ook gelukt. Echter wil nu ook weer kunnen geven wat de snelheid is in m/s. Hier loop ik op vast. Ik zit in de richting te denken dat ik de pulsen per seconde moet tellen en deze weer omzetten naar m/s. Maar hoe ik dit precies moet doen, ben ik nog niet uit. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

// include the library code:
#include <LiquidCrystal.h>

// initialize the library with the numbers of the interface pins
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 7, 6);

int encoderPin1 = 2;
int encoderPin2 = 3;

volatile int lastEncoded = 0;
volatile long encoderValue = 0;
float pos = 0;
float posi = 0;

long lastencoderValue = 0;

int lastMSB = 0;
int lastLSB = 0;

void setup() {

// set up the LCD's number of columns and rows:
  lcd.begin(16, 2);
  // Print a message to the LCD.
  lcd.print("Snelheid:");

lcd.setCursor(13, 0);
  // print speed to the LCD:
  lcd.print("m/s");

lcd.setCursor(0, 1);
  // print lengte to the LCD:
  lcd.print("Lengte:");

lcd.setCursor(15, 1);
  // print meter to the LCD:
  lcd.print("m");

pinMode(encoderPin1, INPUT_PULLUP); 
  pinMode(encoderPin2, INPUT_PULLUP);

digitalWrite(encoderPin1, HIGH); //turn pullup resistor on
  digitalWrite(encoderPin2, HIGH); //turn pullup resistor on

//call updateEncoder() when any high/low changed seen
  //on interrupt 0 (pin 2), or interrupt 1 (pin 3) 
  attachInterrupt(0, updateEncoder, CHANGE); 
  attachInterrupt(1, updateEncoder, CHANGE);

#define DIAM 55.0
#define PI 3.1415926535
#define CPR 200
}

void loop(){