Hallo forum leden ik ben een new bee wat betreft Arduino nu ben ik in februari gestart met een projectje om een pan & tilt systeem voor mijn spotting scope te maken. In eerste instantie had ik dit willen doen met een mini pro board zonder USB ik heb toen dit bordje gekocht met een USBasp programmer. Ik kreeg toen het setje niet aan de praat en heb toen maar een Nano gekocht met USB en na wat avondjes prutsen had ik het bordje mooi geprogrammeerd echter gisteren avond was ik zo slim om het draaiende bordje op een koolstof plaatje te leggen >:( en je raad het al hij ging letterlijk in rook op. Nu heb ik het mini pro setje maar weer eens uit de la gehaald echter ik krijg het setje niet gelinkt, windows ziet de programmer netjes op com 2 maar nu kom ik erachter dat Arduino hem op com 7 zet weet iemand hoe dit te veranderen. Ik heb het al vier keer verwijderd en op nieuw geinstalleerd zowel de stuurprogramma voor de USBasp als arduino
Hoi treborsiuhjin, welkom.
Ikbenhelemaalzenuwachitgvanjouwpostwanthetleestnetalsdezeaanelkaargeregenbreivanwoordenmaardaneenstuklanger.
Met andere woorden:
Neem de tijd als je een berichtje schrijft dat iemand anders ook moet kunnen volgen.
Een forum zoals dit is geen twitter, appie of sms bericht, dus je mag mooie zinnen maken en het maakt niet uit dat het daardoor wat meer tekens bevat.
Na een punt(er staan 4 punten in jouw bericht), kun je het best op enter drukken zodat er een nieuwe regel begint.
Voor je probleem:
Heb je tegen de IDE ook verteld dat je een USBasp gebruikt ?
Dus via Tools - Programmer (of Hulpmiddelen - Programmer als je 'm in het Nederlands hebt staan) ?
Sorry voor de slechte zins opbouw.
Ik heb de instellingen in Arduino onder hulpmiddelen goed staan.